کد خبر ۴۵۴۷۲ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷

باید در اقدامی سریع مانع از تغییر کاربری باغ سالاریه قم شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت عدم تغییر کاربری باغ سالاریه گفت: باید در اقدامی سریع مانع از تغییر کاربری باغ سالاریه قم شد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص باغ سالاریه عنوان کرد: تخریب باغات قم در دهه های اخیر خسارت های جبران ناپذیری بر جای گذاشته است از این رو باید از تغییر کاربری باغ سالاریه به هر شکلی جلوگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ایجاد دانشگاه و فضاهای آموزشی امری مبارک است اما نباید با تخریب باغات به محیط زیست شهری قم لطمه وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد:در برخی از مناطق قم به توسعه فضای سبز کم توجهی شده است اگر حفظ باغات و توسعه فضای سبز در قم مورد غفلت قرار گیرد سکونت در قم در طول سالهای آینده با مشکلات زیست محیطی همراه خواهد شد.

امیرآبادی فراهانی اظهار داشت:قم با توجه به تک شهرستان بودن و زائر پذیری و وجود ظرفیت های معنوی و فرهنگی نیازمند توجه و اهتمام ویژه از سوی مسئولان است.

وی در خصوص اهمیت حفظ باغ سالاریه نیز توضیح داد:در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب سال 1374 و همچنین اصلاحات بعدی این قانون و قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران حفظ کاربری این باغ ضروری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:بر این اساس باید در اقدامی عاجل مانع از تغییر کاربری باغ سالاریه در قم شد ضمن اینکه باید از همه اراضی سبز و باغات در قم صیانت شود.

وی در این باره گفت:در جهت تملک این باغ و در اختیار قرار دادن آن به مجموعه شهری و مردم آمادگی لازم را داریم و امیدواریم مدیریت شهری نیز در این زمینه مساعدت نماید.

امیرآبادی اظهار داشت:ما در این زمینه از استاندار محترم نیز درخواست کردیم تا به هر نحوی از تغییر کاربری باغ سالاریه ممانعت صورت گیرد.

وی تاکید کرد:نباید به هیچ وجه اجازه داده شود که باغات قم تفکیک شده و از بین برود و این امر به مشارکت همه مسئولان و دستگاههای اجرایی نیاز دارد ضمن اینکه همه نهادهای نظارتی باید شهرداری را در این امر حمایت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:همچنین با توجه به مشکلات زیست محیطی در قم و به ویژه پدیده ریزگردها علاوه بر حفظ باغات و اراضی سبز تکمیل کمربند سبز در قم نیز ضروری است.

وی بیان کرد:شرایط زیست محیطی قم مطلوب نیست و احداث کمربند سبز شهر قم باید جدی گرفته شود و نسبت به توسعه و گسترش فضای سبز در قم اقدام شود همچنین لازم است پروژه های فضای سبز در قم به ویژه در مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گیرد.

باغ و پارک سالاریه از جمله مکان های تفریحی مردم قم بود که از حدود سه دهه گذشته به منظور تاسیس مراکز دینی همچون جامعه الزهرا(س) از دسترس مردم خارج شد و امروز نیز بخش هایی از آن برای تاسیس شعبه جدید دانشگاه امام صادق (ع) در قم درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com