کد خبر ۴۵۴۹۰ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه منادی وحدت است/ جمع‌آوری هزار پیشنهاد

قم - مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه منادی وحدت و تعامل بین ادیان و مذاهب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر آیت الله علیرضا اعرافی قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور که با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن روز عرفه به مواردی که در دعای مربوط به این روز آمده اشاره کرد و گفت: در این دعا راه اتصال غیب و ملکوت ترسیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه علمیه را جریان‌ساز دانست و عنوان کرد: حوزه منادی وحدت و تعامل بین ادیان و مذاهب است و با همه جریان‌های رقیب تعامل دارد اما در عین حال از آرمان‌هایی که برای خود ترسیم کرده است کوتاه نمی‌آید.

روحانیت اهل تسلیم و سازش نیست

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه روحانیت اهل تسلیم و سازش نیست، اظهار داشت: روحانیت و طلاب از پیشوایان دینی خود آموخته‌اند که حتی اگر سر ما را از بدن جدا کنند و یا به اسارت ببرند هرگز امان نامه کفر و ظلم را امضا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای آسیب شناسی‌ها و اصلاحات ساختاری در حوزه صورت گرفته است، بیان کرد: در این بین قوت‌ها را هم مد نظر قرار داده‌ایم و سعی کردیم از نظرات علما و طلاب هم استفاده کنیم که نهایتا هزار پیشنهاد را جمع آوری کردیم که تا جایی که ممکن باشد از این نظرات و پیشنهادات استفاده می‌شود.

آیت الله اعرافی در ادامه گفت: ارائه الگوی برنامه پنج ساله اول، راه‌اندازی مراکز مطالعات و راهبری، بررسی طرح‌های متعدد اجتماعی و فرادستگاهی، ایجاد شورای هماهنگی مراکز پژوهشی از جمله فعالیت‌های حوزه علمیه بوده است.

وی به کارگیری نظام جدید پذیرش، مجوز رشته‌های جدید و چند رشته در سطح چهار، رسمیت بخشی به دروس خارج در استان‌ها، تدوین متون جدید در سطح یک با استفاده از نظرات اساتید قوی و متخصص، نیاز سنجی در عرصه علوم اسلامی و کانون‌های پژوهشی و کرسی‌های نظریه پردازی و آزاداندیشی و شناسایی نخبگان را از جمله برنامه‌ها و اقدامات حوزه علمیه عنوان کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com