کد خبر ۴۵۵۶۰ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹
وزیر ارشاد در قم:

من قمی هستم و قمی ها می توانند مرا نماینده قم در کابینه بدانند

دکتر سید عباس صالحی در جلسه شورای اداری استان قم گفت: من قمی هستم و مسئولان استان و مردم قم می توانند مرا نماینده خود در کابینه بدانند و تلاش خواهیم کرد با هماهنگی نمایندگان قم در مجلس در دولت دوازدهم رویدادهای خوبی برای این شهر که پایگاه انقلاب است رغم بخورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید عباس صالحی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته تلاش‌هایی داشتند که در دولت دوازدهم می‌توان به نکاتی تکیه کرد و امیدها را مضاعف کند اظهار داشت: انتخابات شکوهمند که منتهی به استقرار دولت دوازدهم شد، انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری و با حداقل تنش بود، اتفاقی که برای بسیاری از کشورهای منطقه و جهان رؤیای دست‌نیافتنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات افزود: برگزاری انتخابات در فضای آرامش در منطقه‌ای پر از تنش بسیار اهمیت دارد، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان درصد اندکی از این مردم‌سالاری هم ندارند، این انتخابات یک رفراندوم بزرگ بود که هم برای امنیت و هم برای اقتصاد و سیاست اسلامی پشتوانه‌ای بزرگ است.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) با نفس مردم حرکت کرد، گفت: پشتوانه مردم می‌تواند در سرعت کشور به سمت آبادانی نقش مهمی داشته باشد، رقابت‌ها پس از انتخابات به پایان می‌رسد و تلاش‌ها برای آبادانی کشور است، قوه مجریه بخش زیادی از کشور را مدیریت می‌کند و آرای بالای ریاست جمهوری فرصت اعمال سیاست‌ها و مسیر را در اختیار او قرار می‌دهد.

صالحی ادامه داد: پس از انتخابات زمان ساخت‌وساز کشور است، پس از استقرار دور دوم دولت نقطه تداوم اطلاعاتی و مدیریتی است و نیازی نیست افراد از ابتدا شروع کنند.

وی بابیان اینکه کابینه دولت دوازدهم با رأی خوب از مجلس قطعاً رفتار باثبات و قاطعانه‌تری خواهد داشت تصریح کرد: قالب وزرا اکنون با خاطری آرام به دنبال اجرای برنامه‌ها هستند، اگر کابینه بارأی ضعیف و متزلزل مواجه می‌شد در آینده هم متزلزل حرکت می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدلی قوای سه‌گانه و مردم را گامی در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: فضای همدلی و آرام رسیدن به موفقیت را دوچندان می‌کند، این موضوع به معنای نداشتن مشکلات نیست.

به گفته صالحی، امیدها و فرصت‌های خود را باید ببینیم چراکه دیدن امیدها کمک به اینکه در دولت دوازدهم به چشم‌اندازهای موفق‌تری امیدوار باشیم، می‌کند

وی بابیان اینکه من خود را قمی می‌دانم گفت: قم از زوایای زیادی قابلیت‌های مهمی برای کشور دارد و خود را نماینده قم در کابینه تصور می‌کنم و امیدوارم این نگاه وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آنچه قم را به‌عنوان پایگاه جدی قرار داده این است که این شهر پایتخت تشیع به‌عنوان جریان اصیل ناب اسلامی است، قم با تشیع همزاد است که جایگاهی برای قم ایجاد می‌کند، در داخل ایران کمتر جایی به‌اندازه قم این همنوایی را با معارف اهل‌بیت(ع) دارد.

وی با تأکید بر اینکه قم شهر انقلاب است و انقلاب بانام این شهر شناخته می‌شود تصریح کرد: تا وقتی انقلاب اسلامی وجود دارد نام قم و انقلاب هم خواهد بود، با این تصویر تبعا از یک شهر حرف نمی‌زنیم، بلکه از مکانی سخن می‌گوییم که با انقلاب گره‌خورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قم به‌عنوان شهر دین، حوزه و پایگاه مرجعیت آن را از دیگر شهرها جدا می‌کند عنوان کرد: قم مرکز توریسم مذهبی ایران و جهان است، یعنی فرصت‌های مبادلاتی اقتصادی، فرهنگی و دینی از طریق قم انجام می‌شود که این ویژگی خاص تبادل فرهنگی ایران و جهان اسلام آن را از دیگر شهرها مجزا می‌کند.

وی بابیان اینکه قم باید به رونق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شهری برسد و در تراز انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی باشد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با قم باید تنوع جدی‌تری پیدا بکند، مزیت‌هایی که در استان و شهر قم وجود دارد در حوزه فرهنگ و هنر باید دیده شود.

صالحی با تأکید بر اینکه در حوزه نشر در قم پایگاه قابل‌توجهی داریم افزود: فعالیت قم در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌تواند در تعاملات وزارت با قم موردتوجه باشد، تعامل با حوزه و وزارت موضوعی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مزیت‌های موجود فرهنگی، هنری و ادبی قم می‌تواند برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقطه هم‌افزایی باشد گفت: این موضوع برای قم نیز می‌تواند مسیر زیرساخت‌ها و رویدادها مسیر تازه‌ای را رقم بزند.

به گفته وی، توسعه اجتماعی و اقتصادی در استان قم از منظر دین، فرهنگ، هنر و رسانه عبور می‌کند و نگاه ما برای توسعه اجتماعی و اقتصادی استان به این موضوعات جدی‌تر است.

صالحی با تأکید بر اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی تنها گفتمان سازی به عهده بخش فرهنگ نیست خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر در عملیات اقتصاد مقاومتی نیز جایگاه اساسی دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com