کد خبر ۴۵۵۶۵ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۴
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

جامعه المصطفی قم ۴۵هزار فارغ‌التحصیل از ۱۳۰ کشور تربیت کرده است

شاهرود - مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه معارف اهل بیت (ع) در ۱۰۰کشور دنیا پایه ریزی شده است، گفت: جامعه المصطفی قم نزدیک به ۴۵هزار فارغ‌التحصیل از ۱۳۰کشور تربیت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر پنج‌شنبه در مراسم دعای عرفه به میزبانی گلزار شهدا شاهرود، نادیده گرفتن فرصت‌ها را در انقلاب اسلامی یکی از عوامل تشدید گناه برشمرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی فرصت بی‌نظیری را در دنیا فراهم کرد تا میلیون‌ها نفر در پرتو انقلاب اسلامی با دعای عرفه و معارف دین آشنا شوند و به‌واسطه آن شهدا و ایثارگری و وفاداری آن‌ها در دنیا نورافشان خواهد بود.

وی افزود: در ۱۰۰کشور دنیا به برکت انقلاب اسلامی معارف اهل‌بیت پایه‌ریزی شده است به‌نحوی‌که امروز در جامعه المصطفی نزدیک به ۴۵هزار فارغ‌التحصیل از ۱۳۰کشور دنیا وجود دارد.

انقلاب اسلامی باعث درخشش جریان حق در عالم شد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه مردم و شهدا توانستند دروازه‌های عالم را به‌سوی معارف اسلامی باز کنند، ابراز داشت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باید به خودشان افتخار کنند که در این عصر خدا آن‌ها را پرچم‌دار معارف الهی قرارداد؛ خدا این نعمت را به شما مردم داد لذا باید قدردان آن باشیم.

اعرافی در ادامه تصریح کرد: ارزش اعمال انسان به نیت و موج عمل او است، انقلاب اسلامی موج وصف‌ناپذیری را ایجاد کرد که امروز باعث درخشش جریان حق در عالم شد لذا در کنار مزار شهدا روز عرفه جمع شدیم تا بار دیگر پیمان ببندیم تا از گناه که آثار زیان‌بار و مخربی در زندگی فردی و اجتماعی انسان بر جای می‌گذارد، دوری‌کنیم.

وی بابیان اینکه عواملی وجود دارد که آثار مخرب گناه را بر زندگی انسان شدیدتر کرده و حتی در زندگی مادی او اثر می‌گذارد، ابراز داشت: گناه مرز اطلاعت از خدا و قرق گاه ذات ربوبی و حضرت حق به شمار می‌رود لذا اگر کسی به حریم خدا تعدی کند بدترین گناه را مرتکب شده است که باید گفت در معرض دید قرار دادن گناه باعث شکسته شدن حریم خدا در جمع می‌شود چراکه فرهنگ جامعه با آشکارسازی گناه تغییر می‌کند.

اصرار به فعل حرام فرهنگ یک جامعه را تغییر می دهد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه تکرار فعل حرام آثار زیان‌بار گناه را به‌صورت تصاعدی بالا می‌برد، ابراز داشت: در عرفه جمع شدیم تا با استغفار به‌سوی خدا بازگردیم و برای توبه واقعی، شخص باید متوجه فعل گناه شود و در دل از انجام آن متأثر باشد و برای جبران خطای گذشته اقدام کند اصرار به گناه فرهنگ جامعه را تغییر می‌دهد.

اعرافی بابیان اینکه حقیقت انقلاب اسلامی بر این اصل بود که به حقیقت دین برگردیم، تصریح کرد: گناهی که گروهی صورت گیرد به‌هیچ‌وجه قابل‌بخشش نخواهد بود مانند باندهای مافیایی قاچاق کالا و مواد مخدر که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارد اگر قاچاق کالا در کشور کنترل شود از بیکاری فاصله گرفته و شغل‌های خوبی ایجاد می‌شود.

وی افزود: امروز روز شهادت حضرت مسلم است سردار فداکاری که اگر مردم کوفه قدر آن را می‌دانستند امروز تاریخ به‌گونه‌ای دیگر نوشته می‌شد و باید خاطرمان باشد که در بزنگاه‌های تاریخ و صحنه‌های آزمایش و دفاع از حق حضورداشته باشیم لذا باید از گناه به‌شدت پرهیز کنیم چراکه  آثار ضیان بار آن در دنیا و آخرت  و در دودمان و جامعه انسانی تأثیرگذار است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com