کد خبر ۴۵۵۸۸ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
وزیر ارشاد:

قم دارای نقش الگوسازی در کشور است/ لزوم رسیدن به تحول در حوزه فرهنگ عمومی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قم به عنوان الگویی در حوزه فرهنگ دینی نام برد و گفت: قم دارای نقش الگوسازی در سطح کشور است به همین علت می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها الگوسازی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، سید عباس صالحی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در استان‌های مختلف کشور به صورت ویژه دنبال شود، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ عمومی باید شاهد تحولات گسترده‌تری باشیم به همین علت فعالیت‌های مرتبط بسیاری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از قم به عنوان الگویی در حوزه فرهنگ دینی نام برد و تصریح کرد: قم دارای نقش الگوسازی در سطح کشور است به همین علت می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها الگوسازی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رواج بسیاری از روش‌ها و سنت‌ها را می‌توانیم با استفاده از ظرفیت قم دنبال کنیم، عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ملی بتوانیم دستاوردهای قم در حوزه فرهنگ عمومی را برای کشور به نمایش گذاریم.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های موجود در آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) مطرح کرد: همان‌طور که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه‌های فرهنگی در استان‌های مختلف به ویژه قم تعامل مطلوبی خواهد داشت با آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز به صورت گسترده‌تری مشارکت می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com