کد خبر ۴۵۶۰۳ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۴
وزیر ارشاد در پاسخ به مهر:

هویت‌سازی شبکه‌های مجازی پرمخاطب باعث کاهش آسیب‌های موجود می‌شود

قم - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام دولت برای هویت‌سازی برای شبکه‌های پر مخاطب،‌ گفت: این اقدام باعث کاهش آسیب‌های موجود می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، سید عباص صالحی در نشست خبری پایان سفر سه روزه به قم در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر درباره سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دغدغه مراجع تقلید در زمینه فضای مجازی اظهار داشت: شخص رئیس جمهور در جلسات ماهانه شورای عالی فضای مجازی حضور می‌یابد و عصر فردا نیز این جلسه با حضور دکتر روحانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فصای مجازی برای ما فرصت است، افزود: این فرصت می‌تواند هم در زمینه اشتغال، تولید و فرهنگ مؤثر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: فضای مجازی را دولت به عنوان فرصت می‌داند نه تهدید که البته این بدان معنا نیست که آسیب‌های فضای مجازی دیده نشود.

صالحی ادامه داد: مراجع تقلید در رابطه با فضای مجازی حساسیت دارند و تأکیداتی در خصوص جلوگیری از آسیب‌های آن داشتند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص کاهش آسیب‌های فضای مجازی، گفت: هویت یابی در فضای مجازی در سال‌های اخیر از جمله مهمترین اقدامات دولت در این بخش بوده است و اینکه افراد به صورت ناشناس در فضای مجازی وارد نشوند و فعالیت نکنند که در این راستا سیم کارت‌های بدون هویت مورد پیگیری قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر به این سمت برویم که افراد بی‌شناسنامه و ناشناس کمتر در این فضا ورود کنند آسیب‌های زیادی را می‌توان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه اقدام دیگر دولت هویت سازی برای شبکه‌های پر مخاطب است، افزود: شبکه‌های پر مخاطب الزام یافتند که شناسایی شوند تا هر شخصی مطالب خلاف اخلاق و هنجار را منتشر نکنند که این امر با هویت یابی برای کانال‌های تلگرامی دنبال شد.

صالحی گفت: در خصوص شبکه ملی اطلاعات هم قدم‌های جدی برداشته شد تا فرصت بهره‌بری اطلاعات در داخل کشور فراهم شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com