کد خبر ۴۵۷۹۹ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳

خوزستان و قم در صدر رتبه های برتر چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

ارومیه- ایرنا- چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت که از روز شنبه، 11 شهریور 1396 در ارومیه آغاز شده در 6 رشته به پایان رسیده است و نمایندگان استان های خوزستان و قم تا این مرحله با کسب بیشترین رتبه ها در صدر قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان معتبرترین مسابقات قرآنی کشور در حسینیه ثارالله ارومیه در حال برگزاری است و در سه روز نخست این رقابت ها بیش از 200 نفر در بخش برادران با هم به رقابت پرداختند.
این مسابقات تاکنون در رشته های تفسیر قرآن کریم، اذان، مدیحه سرایی، دعاخوانی، حفظ و معارف حدیث (نهج البلاغه) و حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار شده و منتخبان این رشته ها نیز معرفی شده است.
در رشته دعاخوانی بر اساس رای هیات داوران، حسین یزدان پناه از قم، سجاد براتی از چهارمحال و بختیاری و عمار قلی پور از آذربایجان غربی به ترتیب رتبه های نخست تا سوم این رقابت ها را به دست آوردند.
در رشته تفسیر پس از برگزاری مسابقه نهایی بین پنج نفر نخست، هیات داوران 2 نفر را حائز کسب رتبه نخست دانست که عیسی محمودی از خوزستان و سعید امینایی از قم را شامل می شود.
پس از نفرات اول، سید مجتبی جلیل زاده از خراسان رضوی، صاحب شریفی از خوزستان و حسین محمودی رتبه های دوم، سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.
در رشته مدیحه سرایی پس از بررسی هیات داوران، تیم های مصباح الهدی، میعاد و آل یاسین هر سه نفر از خوزستان رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
همچنین تیم العباد از خوزستان به مقام چهارم رسید و تیم تسنیم از آذربایجان غربی مقام پنجم این رقابت ها را از آن خود کرد.
هاشم وحیدیان از خراسان رضوی مقام نخست رشته حفظ موضوعی قرآن کریم را کسب کرد و محمدرضا فراتی از استان البرز و علی بدری از استان اردبیل رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند؛ همچنین مصطفی فریدونی از خراسان جنوبی و حسین زهدی علیپور از استان قم رتبه های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.
در مسابقات بخش اذان محمدحسن توفیق زاده از استان فارس رتبه اول را به خود اختصاص داد و مرتضی معصومی از استان قم و اکبر قنبرزاده از آذربایجان شرقی نیز پس از توفیق زاده رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در رشته حفظ و معارف نهج البلاغه در پایان رقابت های این رشته، سیدرضا کاظمی از مازندران، سیدمحسن روحانی از تهران و مهدی حکیمی راد از گیلان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
همچنین سیدمحمد مجتبی صفائی از قم و حسن فرخی مقدم از ایلام در این رقابت به رتبه های چهارم و پنجم دست یافتند.
پس از پایان این رقابت ها 30 رتبه برتر اعلام شد که از میان 15 استان برتر، استان های خوزستان و قم با کسب 6 و پنج رتبه برتر در صدر حائزان این رتبه ها قرار گرفتند.
پس از استان های خوزستان و قم نیز استان های آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی، البرز و خراسان جنوبی با 2 رتبه برتر در رده بعدی قرار دارد.
همچنین استان های فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، ایلام، چهار محال و بختیاری، بوشهر و اردبیل نیز با یک رتبه برتر در این جدول قرار گرفته اند و در این میان هنوز 15 استان کشور رتبه ای در این رقابت ها به دست نیاورده اند.
استان های خوزستان و قم با کسب 2 رتبه اول در صدر قرار دارد و استان های فارس، مازندران و خراسان رضوی نیز دیگر استان های دارای رتبه اول در جدول این رقابت هاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا این رقابت ها در رشته های مختلف برادران به ویژه رشته های جذاب قرائت و حفظ کل و ترتیل و همه رشته های خواهران هنوز برگزار نشده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com