کد خبر ۴۵۸۵۱ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶

20 میلیارد ریال وام ازدواج به زوج های جوان پرداخت شد

قم- ایرنا - مدیریت شعب بانک توسعه تعاون قم گفت: سال گذشته تسهیلات تکلیفی توسط این بانک برای وام ازدواج بالغ بر 20 میلیارد ریال بود که پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، عباس مصلح آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هیچ کس در صف انتظار برای دریافت تسهیلات ازاین بانک قرار نگرفت ، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون استان در سال 95 بالغ بر 354 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی را نیز یکی از تکالیف بانک مذکور عنوان کرد، و افزود: در این 2 مورد نیز به ترتیب 2 میلیارد و 400 میلیون ریال و یک میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک تکلیف شده بود، که 95 و 80 درصد آن تحقق پیدا کرد، و علت اصلی 5 و 20 درصد پرداخت نشده نیز عدم تکمیل پرونده و نداشتن وثیقه و ضمانت مناسب بوده است.
مصلح آبادی با بیان اینکه تکالیف پرداختی بانک ها مرتبط با منابع قرض الحسنه تعیین شده از سوی بانک مرکزی است، گفت:سال گذشته 15 و 4 میلیارد ریال تسهیلات غیر تکلیفی به ترتیب به مددجویان بهزیستی و افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امورایثارگران استان از محل منابع داخلی بانک ارایه شد.
این مسئول با تبیین پرداختی های بانک توسعه تعاون قم در بخش سرمایه های ثابت این رقم را در حوزه فولاد یکصد میلیارد ریال و خدمات گردشگری 20 میلیارد ریال ذکر کرد، و افزود: مبلغ پرداختی در حوزه مسکن نیز 80 میلیارد ریال بوده است.
وی همچنین رقم تسهیلات خرد پرداختی به محرومان را نیز 100 میلیارد ریال عنوان کرد، و افزود: روند ارایه تسهیلات در بخش های گوناگون در سال 96 نیز همانند سال 95 بوده و در حال حاضر هیچ کس در انتظار نیست.
وی همچنین حجم سپرده گذاری صورت گرفته در این بانک طی سال گذشته را 389 میلیارد ریال دانست، و با اذعان به اینکه در سال جاری بواسطه برخی تخلف های انجام شده از طرف بانک های خصوصی و دریافت سود بیش از نرخ مشخص شده از سوی بانک مرکزی میزان سپرده گذاری ها کاهش پیدا کرده است، افزود: نرخ سود سپرده بانک توسعه تعاون به صورت روز شمار 10 درصد و در بازه زمانی یک ساله 15 درصد پیش بینی شده است.
مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان با یادآوری اینکه بانک متبوعش نمایندگی صندوق ضمانت تعاون را نیز در اختیار دارد، گفت: هر یک از متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک های مختلف که سند ملک و وثیقه آنها 6 دانگ نبوده و یا دارای مشکلاتی است، می توانند از ضمانتنامه این صندوق استفاده کنند، و این صندوق 70 درصد تسهیلات را ضمانت می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک دولتی و بانک اختصاصی حوزه تعاون محسوب می شود، افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی بخش تعاونی در کنار بخش های دولتی و خصوصی یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشور به شمار می رود، و برغم اینکه تعاونی ها باید 25 درصد از سهم اقتصاد ایران را به خود اختصاص دهند، هنوز این امر محقق نشده است.
مصلح آبادی خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه، بانک تعاون ملزم به ارایه 70 درصد منابع و تسهیلات خود به بخش تعاون است و تنها می تواند 30 درصد از آن را در خارج از این حوزه مصرف کند، که این مساله در بانک توسعه تعاون قم رعایت شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com