کد خبر ۴۵۹۱۲ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶

آتش سوزی مهیب کارگاه ضایعات کاغذ در قم/آتش نشانان در تلاش برای مهار آتش

قم - ایرنا - کارگاه پرس کارتن و ضایعات کاغذ در منطقه قلعه کامکار قم دچار آتش سوزی گسترده شده که بر اثر آن تا کنون سه تن دچار مصدومیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، از حدود ساعت 12:30 امروز(پنجشنبه) یک کارگاه در منطقه قلعه کامکار قم که گفته می شود به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری و بازیافت زباله و کاغذ نموده دچار حریق شد که با وجود اعزام چندین تیم عملیاتی از آتش نشانی به منطقه به دلیل حجم زیاد بازیافت و کاغذ جمع آوری شده در سالن و محوطه کارگاه و از طرفی وزش باد در منطقه، همچنان آتش نشانان موفق به مهار این آتش نشده اند.
بر اثر انفجار کپسول های گاز این کارگاه تا کنون چندین صدای انفجار از محل حادثه شنیده شده و خسارت های سنگینی به این کارگاه وارد کرده است.
دود ناشی از این آتش سوزی کیلومتر ها دورتر در آسمان قم مشاهده می شود.

** این آتش سوزی تلفات جانی نداشته است
سخنگوی آتشنشانی شهرداری قم در گفت و گویی با تاکید بر این که این حادثه تلفات جانی نداشته است گفت: ترکیدن چند سیلندر گاز در داخل انباری باعث گستردگی آتش سوزی شده است که با این وجود ماموران در حال مهار آتش سوزی هستند.

** آمار رسمی مصدومان به 3 تن افزایش یافت
در حالی که شنیده ها از مصدومیت چندین آتش نشانان و افراد حاضر در محل خبر می دهد، معاون مرکز فوریت های پزشکی قم نیز در گفت و گویی با اشاره به اعزام چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه گفت: تا کنون 2 تن از نیروهای آتش نشانی و یک تن از کارگران بر اثر این حادثه مصدوم شدند که مصدومیت 2 تن از آتش نشانان به دلیل دود غلیظ و سوختگی مختصر می باشد که با حضور عوامل اورژانس مداوا و به منظور بررسی بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.
مهدی فراهانی ادامه داد: اورژانس 115 قم به منظور ارائه سریع خدمات امدادی و درمانی تا پایان حادثه در محل حضور داشته و اقدام به خدمات رسانی خواهد کرد.
بیش از 200 واحد غیرمجاز جمع‌آوری زباله خشک در سطح و حاشیه شهر قم وجود دارند که مشکلات مختلفی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.
قلعه کامکار در انتهای منطقه نیروگاه قم و از مناطق حاشیه ای این شهر محسوب می شود.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com