کد خبر ۴۵۹۷۹ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
عضو جامعه مدرسین قم:

فضیلت غدیر بالاتر از تمامی اعیاد/امتی که نعمت ولایت ندارد، زیر بار ظلم می‌رود

آیت االله آشتیانی ولایت فقیه را یک امری حیاتی و لازم دانست و گفت: در کشورهای مسلمان نظیر یمن، سوریه، بحرین، لبنان و عراق مسلمانان را بی‌رحمانه می‌کشند که دلیل این ظلم‌پذیری نبود اتحاد و انسجام زیر سایه ولی و رهبری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله آشتیانی، عضو جامعه مدرسین قم در آستانه عید غدیر در گفتگو با سلام کمیجان گفت: در روایات عید غدیر را عیدالله و عید اکبر می نامند. با این تعبیر که این عید آل محمد(ص) و بزرگترین اعیاد در جهان اسلام است.

وی در ادامه افزود: خدای متعال این روز عید را برای همه پیامبران الهی عید قرار داده است و از آن به نام عید «روز میثاق ماخوذ» یاد می شود.

لزوم شناخت روز غدیر و پیام رسول خدا(ص) در روز غدیر

عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به حرمت و عظمت روز عید غدیر گفت: از امام صادق(ع) پرسیدند آیا مسلمانان به غیر از روز جمعه عیدی دارند که از همه اعیاد حرمت بیشتری دارد و امام پاسخ دادند روزی که پیامبر خدا امام علی(ع) را به خلافت انسان ها نصب کردند و از مردم خواستند این ولایت را قبول کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: عید غدیر روز بافضیلتی است و باید به این روز توجه و اهتمام ویژه ای کرد. برای همه مسلمانان شناخت این روز مهم و شناخت پیامی که پیامبر(ص) در آن روز بیان کردند بسیار مهم است.

 آیت الله آشتیانی تصریح کرد: با برپایی جشن های مذهبی در کشور و انفاق کردن و زیارت مرقد امام علی(ع) در نجف اشرف و خواندن زیارتنامه آن حضرت و زیارت امین الله این روز را گرامی بداریم.

وی در ادامه افزود: امام رضا (ع) فرمودند؛«اگر مردم ارزش و منزلت این روز را می دانستند ملائکه در هر روز ۱۰ بار می آمدند و با این انسان مصافحه می کردند.»

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ظلم و ستمی که بر مسلمانان جهان می شود، خاطرنشان کرد: اگر مردم روز عید غدیر را درک می کردند و ولایت امام(ع) را پذیرفته و زیر پرچم ولایت جمع می شدند این همه ظلم ستم بر مسلمانان جهان اتفاق نمی افتاد.

ولایت فقیه؛ امری حیاتی و لازم در جامعه اسلامی

آیت االله آشتیانی ولایت فقیه را امری حیاتی و لازم دانست و افزود: در کشورهای مسلمان نظیر یمن، سوریه، بحرین، لبنان و عراق مسلمانان را بی‌رحمانه می‌کشند. دلیل این کشتار نبود یک ولایت و رهبری واحد است که مردم را راهنمایی و حمایت بکند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: کشور ایران با ولایت زنده و سربلند است و این عزت، امنیت و قدرتی که ایران دارد به برکت وجود ولایت فقیه در این کشور است. اینکه کشورهای غربی در صدد تحقیر کردن ایران هستند، به دلیل وجود ولایت و رهبری آگاه و مدیر و مدبر است که در مقابل ظلم و ستم قاطعانه ایستاده است.

وی با اشاره به نقشه شوم دشمن که در صدد کمرنگ کردن این عید در جهان و فضای مجازی است، گفت: اگر مردم در روز عید غدیر ولایت امام علی(ع) را پذیرفته بودند عاشورا و محرمی پیش نمی آمد که امام معصوم را به شهادت برسانند.

آیت الله آشتیانی با تاکید بر لزوم شناخت عید غدیر و تبیین روشنگری خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که عاشورا از کجا نشات گرفته است اگر در غدیر مردم ولایت را پذیرفته بودند و عید غدیر را قدر دانسته بودند و به ولایت تمسک می جستند هرگز اتفاقات بعدی و عاشورا رخ نمیداد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com