کد خبر ۴۵۹۸۳ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷

شکوه و عظمت غدیر را در آئین‌ها و مراسم های جشن احیاء کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:غدیر واقعه ای عظیم و ارزشمند و الهی است از این رو باید شکوه و عظمت غدیر را در آئین ها و مراسم های جشن احیاء کنیم.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با گرامیداشت 18 ذی الحجه سالروز عید سعید غدیر  تصریح کرد:طبق روایات اسلامی بزرگ ترین عید مسلمانان جهان عید سعید غدیر است چرا که در این روز دین اسلام به کمال و تعالی می رسد و نعمت رسالت تکمیل می شود. غدیر گویای ولایت و امامت است از این رو برنامه هایی که در این روز در کشورهای اسلامی و شیعی برگزار می شود باید به بهترین شکوه انجام شود.

وی اظهار کرد: در میان این برنامه ها به تبیین جایگاه غدیر و اهمیت این روز بزرگ و ترویج شعائر دینی و سیره اهل بیت(ع) پرداخته شود.

وی گفت: روز غدیر محدود به یک روز نیست و باید در همه برنامه های دینی و اخلاقی و تربیتی این روز مهم مورد تاکید باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: غدیر بیانگر حرکت درمحور ولایت است، جامعه‌ای که حول این محور مهم حرکت کند از همه آسیب ها مصون است.

وی افزود: غدیر یک نعمت بزرگ الهی است که باید قدر آن شناخته شود امروز بسیاری از آشوب‌ها و بی سامانی ها در جهان اسلام نتیجه بی توجهی به اصل غدیر است. دیدگاه‌های تکفیری و وهابیت که منجر به جنایات زیادی شده است زائیده بی توجهی به غدیر و آموزه های دینی و اخلاقی پیامبر(ص) است.

وی گفت: اگر جامعه دینی در صدر اسلام اهمیت و جایگاه غدیر را می شناخت و به خواسته پیامبر (ص) و خداوند در روز غدیر خم تن می داد جریان اسلام در برخی از برهه ها به انحراف و کج اندیشی هدایت نمی‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: غدیر خم روز معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین و وصی است، روزی که باید از دریای بیکران معرفت اللهی جرعه ای بنوشیم و سیراب شویم.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com