کد خبر ۴۵۹۸۸ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حاکمیت فرهنگ و اخلاق غدیر تضمین کننده امنیت و ثبات جهانی است

قم- ایرنا - نماینده خراسان رضوی درمجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همه باید به آغوش غدیر برگردیم، گفت: امنیت جهانی تنها با فرهنگ غدیر تامین می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی روز شنبه در آئین جشن عیدسعید غدیرخم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اظهار داشت: اگر اخلاق، فرهنگ، حقیقت و روح غدیر در جامعه تحقق یافته و بر بشر جاری و حاکم شده بود امروز بشر به فلاکت و بدبختی که گرفتار آن است، گرفتار نبود.
وی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار، تماشای صحنه های منتشر شده از این فجایع را فارغ از گویش، مذهب و ملیت برای هر انسانی غیر قابل تحمل عنوان کرد، و گفت: اگر غدیر حاکم بود این نسل کشی وحشیانه در میانمار صورت نمی گرفت، و علت اصلی آنچه که بوکوحرام با زنان، کودکان و مردان بی دفاع انجام داد تا برسد به عفریته های پلید و موجودات کثیفی به نام داعش که انسان ها را زنده زنده جلوی چشم جمعیت میلیاردی جهان داخل قفس های آتشین در شعله های آتش می سوزانند همه بواسطه دور شدن از فرهنگ غدیر است.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود آورده است.
حسینی خراسانی گفت: تا غدیر حاکمیت پیدا نکند از عدالت و امنیت جهانی خبری نیست از این رو همه باید بکوشیم بستر تحقق فرهنگ غدیر را فراهم کنیم تا غدیر بر جان ها حاکم، و اخلاق صاحب غدیر نیز در جامعه جریان پیدا کند.
وی همچنین همه اعتبار و ارزش نظام اسلامی را به در اختیار گرفتن امکانات کشور برای ترویج فرهنگ غدیر ذکر کرد، و افزود: دولتمردان، مسئولان و کارگزاران نظام باید همه همت خود را بر خدمت کردن به غدیر متمرکز کنند، و ولایت فقیه که در قله عزت و افتخار کشور قرار گرفته نیز شعبه ای از غدیر است.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7403/6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com