کد خبر ۴۵۹۹۶ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳

آیت الله مکارم شیرازی: غدیر پایه اصلی دین مبین اسلام است

قم – ایرنا – آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: غدیر، عید ولایت و دوام و بقای اسلام است و نباید هرگز فراموش شود ،غدیر پایه اصلی دین مبین اسلام به شمار می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ، ایرنا، وی عصر شنبه درحاشیه شرکت در پیاده روی بزرگ غدیر با عنوان «کاروان شادی بیعت» در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که باید همه به غدیر اهمیت دهند و تا جایی که می توانند با حقیقت غدیر آشنا شوند، اظهار کرد: وظیفه مردم است که باشکوه هر چه بیشتر در مراسم راهپیمایی ها و جشن های غدیر شرکت و به حقیقت غدیر معرفت پیدا کنند.
وی ضمن تجلیل و قدردانی از شرکت باشکوه مردم دراین پیاده روی بزرگ در شهر مقدس قم افزود: خوشبختانه این راهپیمایی و جشن، باشکوه برگزار شد و پس از این نیز باید باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود، با تاکید بر بزرگداشت عید سعید غدیر خم خاطرنشان کرد: سفارش کرده ایم که به مقدسات هیچ کس در این مراسم بزرگ اهانتی نشود.
پیاده روی بزرگ غدیر با عنوان «کاروان شادی بیعت» با شرکت زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
امت خداجو و ولایتمدار در حالی که پرچم های رنگی با عنوان های یا مهدی(عج)، یا علی(ع) و یا حضرت معصومه(س) به همراه داشتند، لبیک گویان؛ با ندای الله اکبر، لبیک یا مهدی(عج) و یا علی(ع) بار دیگر با امام زمان خویش، حضرت مهدی(عج) تجدید میثاق و بیعت و بر ادامه راه ائمه اطهار(ع) تاکید کردند.
در طول مسیر آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به خیل عاشقان امیرالمومنان امام علی(ع) و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پیوستند و همراه آنها شدند.
«غدیر خم» نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر بزرگوار اسلام، در 18 ذی حجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خداوند متعال اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7406/ 6133/خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com