کد خبر ۴۶۰۲۲ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم:

امکان اعزام اکیپی برای مستند اربعین 96 در دستور کار مسئولان استان قم قرار گیرد

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با تأکید اعزام خبرنگاران، مستندسازان و هنرمندان در قالب فرهنگی به کربلا برای مراسم اربعین گفت: باید نگاه فرهنگی اربعین تقویت شود و از تمام بخش‌های سمعی و بصری استفاده شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی پور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: نیروهای موجود استان قم و تشکل‌هایی که در سطح استان وجود دارند ظرفیت بالایی است که می‌توان در جهت ترویج فرهنگ فاطمی و علوی استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید آماده‌سازی دستگاه‌ها قبل از اربعین  صورت بگیرد، گفت: به دلیل اینکه استان‌های دیگر قبل از اعزام به استان قم آمده و در این استان تردد دارند باید در این رابطه اقدامات لازم داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با تأکید بر اینکه اهل سنت یا افرادی که از سایر مذاهب در میان زائران هستند باید موردتکریم قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: باید از گفتمان تکریم برای وحدت استفاده کرد و دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد اربعین حسینی باید آمادگی لازم برای این وحدت‌آفرینی داشته باشند.

عالی پور با تأکید بر انجام آسیب‌شناسی برای برطرف کردن مشکلات اظهار داشت: باید پیش‌بینی دفاتر استانداری قم در نجف و کاظمین را داشته باشیم عواملی که باید در اربعین باشند اعم از خبرنگار و مستندساز باید پیگیری لازم برای اعزام آن‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی موکب‌ها باید مسائل بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد، افزود: گزارشاتی که در سال قبل مبنی بر این موضوع داشتیم  که موکب آستان مقدسه حضرت معصومه(س) بسیار شلوغ بود چراکه نوع نگاه تبرکی میان مردم به این موکب وجود داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم بیان کرد: اعزام زوار با قطار و از طریق حمل‌و نقل ریلی را باید در دستور کار داشته باشیم، فاصله 20 کیلومتری کشور عراق ریل نداریم، و این امکان در عراق وجود دارد که روزی 3 الی 4 هزار نفر از طریق قطار به کشور عراق بروند.

عالی پور بابیان اینکه اگر بتوانیم ستاد متمرکزی برای انجام  امور تبلیغ  ایجاد کنیم کار شایسته‌ای انجام داده‌ایم، افزود: در میان قشرهای مختلف اصناف روحیه اهل‌بیتی و تکریم وجود دارد بخش بسیاری از موکب‌هایی که به عراق می‌روند جزو اصناف هستند و باید در راستای تبلیغ و ترویج بیشتر زوار تلاش صورت بگیرد.

وی بابیان  اینکه باید برای راهنمایی زوار تبلیغات لازم صورت گیرد، افزود: صداوسیمای قم باید امکان اعزام اکیپی برای مستند اربعین 96 در دستور کار مسئولان قرار دهد و ستاد اربعین باید این امکان را برای صداوسیما فراهم آورد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم اظهار داشت: در حوزه فرهنگ هر آنچه تلاش و کار شود مسئله فرهنگی است، با آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده مسائل فرهنگی سال گذشته کمتر شده بود اما درجاهایی نقصان داشتیم که باید برطرف شود، امسال نیز تعداد بسیاری روحانی و مبلغ اعزام خواهد شد.

عالی پور بابیان اینکه زمانمندی در زمینه اربعین بسیار مهم است، افزود: اگر می‌توانستیم هر موکبی دو روحانی مستقر برای مسائل فرهنگی کمک برساند بسیار خوب بود.

وی با تأکید اعزام خبرنگاران، مستندسازان و هنرمندان در قالب فرهنگی به کربلا در مراسم اربعین گفت: باید نگاه فرهنگی اربعین تقویت شود و از تمام بخش‌های سمعی و بصری استفاده شود و این حضور پررنگ‌تر شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com