کد خبر ۴۶۰۲۶ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۴
معاون آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد

افزایش 15 درصدی رشد نوآموزان در مراکز پیش‌دبستانی استان قم

معاون آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: امسال تعداد نوآموزان مقطع پیش‌دبستانی زیر نظر آموزش‌ و پرورش در مراکز دولتی و غیردولتی به 8 هزار نفر خواهد رسید، که با توجه به این آمار نسبت به سال گذشته با رشد 15 درصدی مواجه خواهیم شد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تعداد مراکز پیش‌دبستانی فعال تحت نظر آموزش‌ و پرورش استان اظهار داشت: آموزش‌ و پرورش استان قم در سال گذشته با فعالیت 274 مرکز پیش‌دبستانی دولتی و غیردولتی به همراه 297 کلاس درس، به‌طور عملی تعداد هفت هزار و 773 نوآموز را ساماندهی و تحت نظارت خود قرار داد.

وی با تأکید بر ثبت‌نام نوآموزان در مراکز مجاز پیش‌دبستانی تحت نظارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: خانواده‌ها برای آموزش کودکان با محتواهای آموزشی مورد تأیید دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش‌وپرورش، به مراکز پیش‌دبستانی تحت نظارت این سازمان مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به رشد 15 درصدی تعداد نوآموزان در سال تحصیلی 96-97 عنوان کرد: طبق پیش‌بینی و بررسی‌های به‌عمل‌آمده، امسال تعداد نوآموزان مقطع پیش‌دبستانی زیر نظر آموزش‌وپرورش در مراکز دولتی و غیردولتی به 8 هزار نفر خواهد رسید، که با توجه به این آمار نسبت به سال گذشته با رشد 15 درصدی مواجه خواهیم شد.

به گفته محمدی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های عالی آموزش‌وپرورش و در راستای سند تحول بنیادین، توسعه عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی به مناطق محروم و روستایی، تلاش بر جذب نوآموزان در مراکز پیش‌دبستانی تحت نظارت این سازمان، با مساعدت 50 درصدی دولت در روستاها شده است.

وی با اشاره به آموزش ضمن خدمت 800 مربی پیش‌دبستانی افزود: امسال سنجش نوآموزان که هرساله در بدو ورود به دبستان انجام می‌گرفت، به‌منظور سنجش کیفی، اصولی‌تر و دقیق‌تر نوآموزان، از پیش‌دبستانی آغاز می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم یادآور شد: از ابتدای شهریورماه جاری تمام نوآموزانی که در یکی از مراکز دارای مجوز آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کرده‌اند، ازنظر وضعیت جسمی و حرکتی در 2 پایگاه موردسنجش قرار می‌گیرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com