کد خبر ۴۶۱۱۸ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
معاون سازمان صدا و سیما:

پوشش دیجیتالی صدا و سیما به 90 درصد رسید

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: میزان پوشش دیجیتال به میزان بالایی رسیده و میانگین آمار کشور نزدیک به 90 درصد است که این نشان می‌دهد که عدالت رسانه‌ای را پیاده‌سازی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، رضا علیدادی در مراسم رونمایی و آغاز بهره‌برداری از 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز قم که ظهر امروز در تالار همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز قم از نظر زیرساختی و فناوری باید در جایگاه مطلوبی باشد، اظهار کرد: قم یکی از مراکز مهم است، چراکه در این استان برنامه منسجمی برای اینکه بتوانیم از استعدادها به صورت یکپارچه در راستای اهداف سازمانی استفاده کنیم تهیه شده است.

وی با بیان اینکه امروز در بخش‌های تولید و پخش پروژه‌های مختلفی به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: تأمین محتوا به عنوان روح و مباحث فنی به عنوان کالبد است که باید متوازن و درست باشند؛ تأمین امکانات مورد نیاز در بخش‌های تولید و پخش مرحله نخست در حوزه زیرساخت است که در این راستا باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در سال گذشته وضعیت نامناسبی در حوزه زیرساخت داشتیم اما با درایتی که مسؤولان استان و سازمان داشتند توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی برسیم؛ محتوایی که تولید می‌شود باید از نظر کیفیت و بصری نیز وضعیت مطلوبی داشته باشد چراکه در غیر این صورت تأثیر سوء برای مخاطب به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌ها در پخش و نداشتن قطعی در برنامه‌های استودیوها وضعیت کیفی مطلوب‌تری خواهیم داشت؛ اینکه برنامه‌های معارفی استان قم در زمان‌های مختلف پخش می‌شود ارزشمند است چراکه مطمئن هستیم که زیرساخت‌های مطلوبی برای انعکاس برنامه‌ها در این استان وجود دارد.

علیدادی با تأکید بر اینکه مرکز قم بخشی از استودیو تهران محسوب می‌شود، گفت: در حوزه ارتباطات برنامه‌های مطلوبی دنبال شده است و در بخش ارتباطات ماهواره‌ای نیز توانسته‌ایم به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه در بخش فرستنده‌ها به دنبال تحقق عدالت رسانه‌ای هستیم، اظهار کرد: میزان پوشش دیجیتال به میزان بالایی رسیده و میانگین آمار کشور نزدیک به 90 درصد است که این نشان می‌دهد که عدالت رسانه‌ای را پیاده‌سازی کرده‌ایم؛ هر چند در برخی از بخش‌های کشور با توجه به مباحث جغرافیایی زیر 90 درصد پوشش داریم اما اکنون به دنبال رفع مشکلات این بخش‌ها نیز هستیم.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما افزود: به علت تردد زائران در قم، این استان نقطه بسیار مهمی است و ایستگاه‌هایی که با این مرکز در ارتباط هستند اهمیت متفاوتی دارند؛ پوشش رادیو در قم با توجه به اینکه یک شهر زیارتی است و مسافران مختلف در آن تردد می‌کند به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته است تا جمعیت بیشتری بتوانند از محتواهای فاخر تولیدی این استان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما نگاه متفاوتی نسبت به قم دارد، مطرح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های قم بتوانیم در حوزه تولیدات نیز به دستاوردهای جدیدتری برسیم.

علیدادی با تأکید بر اینکه همگان باید نسبت به تأثیر صدا و سیما در عرصه‌های مختلف آگاه شوند، عنوان کرد: اگر نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشیم از مجموعه صدا و سیما حمایت لازم را خواهیم داشت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com