کد خبر ۴۶۲۰۶ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵

آیت الله سبحانی: خطیبان در ایام محرم از منابع صحیح استفاده کنند

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: خطیبان در سخنرانی های ایام محرم و صفر از منابع تاریخی و مقاتل صحیح استفاده کنند تا منبر سازنده باشد و در مخاطب تحول ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این که منابر باید اخلاقی و علمی باشد، بیان کرد: وعاظ باید اهل مطالعه باشند و برای هر منبر ساعت ها مطالعه کنند تا مخاطبان پس از ترک مجلس در خود احساس تحول نمایند.
وی ادامه داد: چنین منابری موجب حفظ نظام اسلامی و مکتب تشیع می شود و اگر سخنرانی ها تنها احساسی باشد، اثر آن تا زمان حضور افراد در مسجد است و بعد از آن تحولی در جامعه ایجاد نمی کند.
آیت الله سبحانی با اشاره به تاریخ صدر اسلام گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، اموی ها با عنوان های مختلف به دنبال تحریف حقیقت اسلام بودند تا جایی که در زمان امام حسین(ع) ایشان احساس کردند دیگر دوره امر به معروف و نهی از منکر زبانی نیست و باید حرکتی عملی را برای حفظ اسلام در جامعه به وجود آورد.
وی افزود: حرکتی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به دنبال آن بود از روز عاشورا آغاز شد و تا امروز ادامه دارد؛ به همین خاطر است که امام خمینی(ره) فرمود « ما هرچه داریم از محرم و صفر است.»
وی ادامه داد: نهضتی که امام حسین(ع) در تاریخ اسلام ایجاد کرد یک مکتب ماندگار است و به مانند جریان های گذرا نیست که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود؛ این مکتب به مردم می آموزد باید در برابر ظلم ایستاد و از حقوق مستضعفان دفاع کرد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com