کد خبر ۴۶۲۱۲ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳

هفتمین دوره تربیت داور مسابقات قرآن در قم آغاز شد

به همت اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران هفتمین دوره تربیت داور مسابقات قرائت قرآن با حضور ۲۵۰ طلبه خواهر از ۲۸ استان کشور در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون (س) قم آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حوزه نوشت: رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره ها از سوی  معاونت فرهنگی- تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ویژه اساتید قرآنی تمامی مدارس علمیه سراسر کشور با سرفصل های متنوع و برنامه های کاربردی به منظور ارتقای سطح علمی و آگاهی های فردی اساتید از روز گذشته آغاز و تا فردا نیز در حال برگزاری است.

مرضیه سادات رضوی افزود: هدف از برگزاری دوره، تأمین و تکمیل داوران مجرب و یکسان‌سازی شیوه داوری در حوزه‌های علمیه توسط طلاب خواهر است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از طلاب از ۲۸ استان در شش دوره از سال ۱۳۹۲ تا کنون  با موفقیت در دوره‌ها شرکت نموده و مشغول به انجام داوری در مسابقات مدرسه‌ای و استانی در سطح کشور شده‌اند.

رضوی با بیان اینکه پس از پایان دوره به اساتیدی که موفق به کسب امتیاز لازم در آزمون شوند مجوز داوری اعطاء خواهد شد  تصریح کرد: داوران در مسابقات قرائت حوزه‌های علمیه خواهران همکاری خواهند داشت.

رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: در این دوره که به مدت سه روز در شهر مقدس قم برگزار می شود ، شیوه صحیح داوری در بخش‌های مختلف تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا  توسط اساتید مجرب آموزش داده خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه گفت: در مراسم افتتاحیه پس از تلاوت قرآن کریم توسط قاری برجسته کشورآقای وحیدی، حجت الاسلام و المسلمین  بهجت پور در سخنانی پیرامون مسائل مرتبط با قرآن و اهمیت آن به ایراد سخن پرداخت.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: سخنران مراسم افتتاحیه دوره ضمن تأکید بر تلاوت قرآن و عمل به احکام و دستورات الهی گفتند: هرکاری برای قرآن انجام شود مأجور است .پس مردم را به بودن با این کتاب تشویق و تکریم کنید، به واسطه این کتاب ظرفیتمان را بالا ببریم ، بیماری های باطنی مان را درمان کنیم.

رضوی به بخش دیگری از سخنان حجت‌الاسلام بهجت پور اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین وظایف شما، آشنا کردن مردم با عبارات قرآن است، باید مسیر فهم قرآن را برای مردم هموار کرد. باید تلاش کرد تا مردم با قرآن انس بیشتری داشته باشند و مهمترین مسئله تشویق مردم به خواندن ترجمه قرآن کریم است، اجر تلاوت قرآن به خاطر تأثیری است که باید داشته باشد که این تأثیر با فهم قرآن از طریق توجه به ترجمه آیات الهی حاصل میگردد.

لازم به ذکر است؛ پس از پایان دوره به اساتیدی که موفق به کسب امتیاز لازم در آزمون شوند مجوز داوری اعطاء خواهد شد و داوران در مسابقات قرائت حوزه های علمیه خواهران همکاری خواهند داشت.

هدف از برگزاری دوره ، تأمین داوران مجرب در حوزه های خواهران و یکسان سازی شیوه داوری در حوزه های علمیه  است.که تا کنون حدود ۲۵۰ نفر از طلاب از ۲۸ استان با موفقیت در دوره ها شرکت کرده و مشغول به انجام فعالیت در مسابقات مدرسه ای و استانی می باشند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com