کد خبر ۴۶۲۹۹ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸
تولیت حرم حضرت معصومه(س):

تبیین و ترویج سبک شادی اهل بیت(ع) نیاز امروز جامعه است

قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: تبیین و ترویج سبک شادی اهل بیت(ع) نیاز امروز جامعه و از جمله رسالت های انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشواره مردمی کرامت با عنوان «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم و دلی را شاد کنیم» در مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(ع) افزود: یکی از رسالت های انقلاب اسلامی؛ تبیین، ترویج، تبلیغ و انجام شادی از منظر اسلام، قرآن و عترت است و دهه کرامت و دهه ولایت از جمله ایام مبارکی است که فرصت شادی به سبک اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: مردم ما فداکارانه و ایثارگرانه با ابراز عاطفه، آداب عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) را به خوبی انجام می دهند ولی نیازمند تبیین آداب شادی برای اهل بیت(ع) به سبک امامان بزرگوار در جامعه هستیم.
وی تاکید کرد: در دنیای امروز برای ابراز شادی و سرور در مناسبت های مختلف برنامه هایی برگزار می شود که با کرامت انسان همخوانی ندارد به همین دلیل اگر سبک شادی اهل بیت(ع) به درستی در جامعه تبین نشود احتمال انحراف در این شادی ها وجود دارد.
سعیدی با تاکید بر این که نسل جدید باید با فرهنگ و سبک شادی اهل بیت(ع) آشنا شوند گفت: حزن و سرور 2 شاخصه زندگی انسان هاست و در اسلام شادی مقدم بر غم و اندوه است و باید غم و شادی بر اساس قواعد اسلامی تبیین شود.
وی با بیان این که استکبار جهانی به دنبال ایجاد انحراف در جشن های اسلامی است ادامه داد: در برگزاری جشن به سبک اهل بیت(ع)، نام خدا و اهل بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و حرف حق بیان می شود که استکبار با چنین جشنی و با چنین خروجی هایی مخالف است.
وی با بیان این که رسالت ما باید حفظ و تبیین سبک و فرهنگ اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: احیای سبک زندگی اهل بیت(ع) با استفاده از ایام سرور خاندان عصمت و طهارت از جمله اهداف برگزاری جشنواره مردمی کرامت است.
از ولادت حضرت معصومه(س) (یکم ذی القعده) تا ولادت اما رضا(ع) (11 ذی القعده) به نام دهه کرامت و از عید سعید قربان (10 ذی الحجه) تا عید غدیر خم(18 ذی الحجه) به نام دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.
امام جمعه موقت قم در ادامه با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار افزود: اگر امروز داغدار مسلمانان میانمار هستیم و کشورهای اسلامی و سازمان های حقوق بشر سکوت مرگباری در این رابطه داشته اند و مردم و مسئولان جمهوری اسلامی با قدرت در این رابطه موضع گیری می کنند به این دلیل است که ما آموخته ایم که به سبک زندگی اهل بیت(ع) زندگی کنیم.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.

** ارسال سه هزار خدمت و فعالیت فرهنگی مردمی در دهه کرامت
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این آیین، خدمت به حرم حضرت معصومه(س) را رسالتی بزرگ دانست و گفت: نخستین جشنواره مردمی کرامت به منظور حمایت و تقویت فعالیت های مردمی در جهت تکریم دهه کرامت و اهل بیت(ع) از دهه کرامت آغاز و تا دهه ولایت ادامه یافت.
محمدجواد جهانگیرزاده افزود: در این جشنواره سه هزار خدمت و فعالیت در جهت تکریم دهه کرامت و شاد کردن مردم در این ایام از استان ها و کشورهای مختلف به بخش پایانی جشنواره کرامت راه یافت که نشان از گستردگی فعالیت های فرهنگی در سطح کشور و جهان در این ایام دارد.
وی از به برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه تر دومین دوره این جشنواره در دهه کرامت سال آینده خبر داد و گفت: حمایت از فعالیت های مردمی موجب تقویت کار فرهنگی عمومی و مردمی در کشور می شود که از جمله اهداف این جشنواره، مردمی کردن فعالیت های فرهنگی در کشور است.
برپایی ایستگاه های صلواتی، تامین جهیزیه برای زوج های نیازمند، برگزاری گروه های جهادی، کمک به درمان بیماری های خاص، زمینه سازی برای حضور زائر اولی ها در اعتاب مقدس، پویش مردمی نذر شادی و ثبت گسترده فعالیت های فرهنگی در سطح روستاها از جمله اقدام های قشرهای مختلف مردم در دهه کرامت است که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
تجلیل از برگزیدگان این جشنواره از دیگر بخش های این آیین بود.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com