کد خبر ۴۶۳۰۰ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸

سالن سینما کانون پرورش فکری پردیسان افتتاح شد

همزمان با مراسم نکوداشت روز ملی سینما ضمن تقدیر از سینماگران قمی، سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردیسان افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا منطقه قم، شب چهارشنبه مراسم نکوداشت روز ملی سینما از سوی دفتر سینمای جوانان قم و با حضور معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، مدیرکل محیط زیست استان قم و جمعی از سینماگران قمی در مرکز کانون پرورش فکری پردیسان برگزار شد.


در این مراسم که با افتتاح سینما کانون – سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردیسان – همراه بود، سید عیسی حسینی کاشانی، ابراز امیدواری کرد با امتداد و ادامه پیدا کردن اتفاقات مبارک فرهنگی و هنری در قم؛ ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی استان گسترش پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم گفت: در نتیجه مساعدت های سازمان سینمایی وزارت و همراهی سینما شهر، مجموعه سینما کانون با رویکرد خانواده و کودک و  نوجوان به چرخه سینماهای استان اضافه شد.

وی در پایان از افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری پردیسان در بهمن ماه خبر داد و عنوان کرد: این مجتمع در مساحتی به وسعت 20هزار متر مربع شامل کتابخانه، سالن مطالعه و فضای برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی و هنری خواهد بود.

در ادامه این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز با اشاره به برخی آثار سینمایی کشور به تاثیرگذاری و ماندگاری هنر سینما اشاره کرد و گفت: سینما در حرکت بخشیدن به جامعه نقش بسیار بالایی دارد لذا جا دارد در این حوزه هنری به مسئله محیط زیست که امری دینی، انسای، اخلاقی، تمدنی و فرهنگی است، توجه ویژه‌ای شود.

دانیالی با ارائه آماری از وضعیت محیط زیستی کشور و استان قم، افزود: میزان مصرف آب ضروری برای هر فرد 100 مترمکعب است اما این میزان برای هر ایرانی 250 مترمکعب یعنی 2.5 برابر می باشد، در جهان 7هزار گونه گیاه دارویی وجود دارد که از این میان 2هزار گونه در ایران موجود است و از این تعداد 123گونه منحصر به کشور ما می باشد، 10درصد تالاب های کشور در قم وجود دارند که فضاهای بکری را ایجاد کرده اند؛ تمام این موضوعات و موضوعات زیست محیطی بسیار دیگر فضای مناسبی است که سینماگران برای معرفی و آگاهی بخشی به جامعه دست مایه فعالیت خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های زیست محیطی خسارتی برابر با 2ونیم برابر مبلغ یارانه کل کشور به مملکت وارد می‌کنند، تصریح کرد: هر یک از این موضوعات با کمک سینماگران که اثرگذار در سرشت مردم هستند، در قالب فیلم کوتاه و بلند ارائه شود، بسیار راه گشا در حمایت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

در پایان این مراسم از حامیان سینما – تماشاگرانی که در سال گذشته بیشترین بلیط سینما را خریداری کرده اند –، مدیر برتر سالن سینما، آموزشگاه برتر سینمایی، فعالترین موسسه فیلم سازی، رئیس انجمن سینمای جوانان قم و سینماگران قمی فعال در سال گذشته تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com