کد خبر ۴۶۳۲۰ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷

شهید حججی نماز شبش ترک نمی‌شد

حسین وقتی که دید دشمن تا دندان مسلح در نزدیکی ماست دستور داد که تمام نیروها مقر را تخلیه کرده و به خاکریزی که در نزدیکی آنجا بود بروند. همین دستور حسین موجب نجات جان همه نیروها شد چون داعش تمام مقر را تصرف کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از جهان نيوز، یادواره شهدای مدافع حرم شهید مرتضی حسین‌پور(حسین قمی)، شهید محسن حججی و شهید محمد تاجبخش در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا برگزار شد.
در این مراسم ابوالفضل فرهادی از همرزمان شهید مرتضی حسین‌پور(حسین قمی) گفت: ما در مقر بودیم که ساعت 10 شب به ما خبر دادند که نیروهای داعشی در نزدیکی ما در حال تردد هستند؛ حسین به نیروهایش دستور شناسایی داد اما با توجه به تاریکی، نیروها نتوانستند چیزی پیدا کنند. سپس حسین به من دستور داد که برای رصد، پهباد بگیرم.
وی ادامه داد: پس از گذشت 10 دقیقه صدای انفجار مهیبی به گوش ما رسید که بر اثر انفجار یک خودروی انتحاری داعشی در مقر ما بود. حسین وقتی که دید دشمن تا دندان مسلح در نزدیکی ماست دستور داد که تمام نیروها مقر را تخلیه کرده و به خاکریزی که در نزدیکی آنجا بود بروند. همین دستور حسین موجب نجات جان همه نیروها شد چون داعش تمام مقر را تصرف کرد.
فرهادی با اشاره به ویژگی‌های شهید حسین‌پور(حسین قمی) گفت: حسین بی‌ریا بود و همیشه خودش بود. نسبت به نیروهای تحت امرش بسیار دلسوز بود مثلاً اگر متوجه می‌شد که نیازی به حضور یکی از نیروها در خط مقدم نیست او را در خط نگه نمی‌داشت.
وی تصریح کرد: در زمان معرکه همه بچه‌ها چشمشان به حسین بود. قوت قلب و آرامش بچه‌ها از حسین بود و در زمان حمله، آرامش از سر و رویش می‌بارید و ما وقتی به چهره او نگاه می‌کردیم آرام می‌شدیم.
فرهادی بیان کرد: عملیات ما از ساعت 5:30 تا هشت شب طول کشید. وقتی که آتش دشمن سبک‌تر شد به دنبال حسین گشتم و او را روی زمین پیدا کردم در حالی که مجروح شده بود و یک ترکش به داخل ریه‌اش وارد شده بود؛ اما با همان وضع مصدومیت شدید هم به هدایت نیروها ادامه می‌داد تا این که او را به بیمارستان منتقل کردیم و در آنجا به شهادت رسید.
وی درباره شهید حججی گفت: ایشان نیازی به تعریف امثال من ندارد و عزتی که خدا به او داده برایش کافی است و این عزت به خاطر ایمانش بود. من همیشه شاهد خواندن نماز اول وقت و نماز شب توسط این شهید بزرگوار بودم. شهید حججی آنقدر ایمانش قوی بود که به او می‌گفتیم: «تو حتی یک گناه هم نکردی». او یک رزمنده تمام عیار و عابد بالله بود.
فرهادی درباره شهید تاجبخش بیان کرد: او از نیروهای عملیاتی تحت فرمان حسین بود. در روز معرکه دو نفر بسیار مردانه جنگیدند: یکی خود حسین و دیگری شهید تاجبخش که همواره در کنار حسین بود و کمک زیادی به او می‌کرد.

منبع:تسنیم
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com