کد خبر ۴۶۳۲۶ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
بسیاری از سران سازمان کنفرانس اسلامی سلاح برای داعش تأمین می‌کنند

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: سازمان ملل تنها به محکومیت فجایع میانمار اکتفا کرده است

امام‌جمعه قم گفت: سازمان ملل تنها در دو خط فجایع میانمار را محکوم می‌کند و سازمان کنفرانس اسلامی چرا غایب است و کاری نمی‌کنند؟ البته بسیاری از این سران کنفرانس اسلامی خود تضمین‌کننده داعش هستند و سلاح برای آن‌ها تأمین می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در مورد پیشه کردن تقوای الهی اظهار داشت: نخستین ویژگی تقوا این است که تقوا ظرفیت این را دارد که خیرها و برکاتی را جمع کند که هیچ‌چیز دیگری این کار را نمی‌تواند انجام دهد، همچنین خیرهایی به‌وسیله تقوا به دست می‌آید که با چیز دیگر به وجود نمی‌آید.

وی مصادیق معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: همان‌طوری که معروف‌های فراوانی در جامعه داریم منکرهای فراوانی نیز در جامعه داریم به‌عبارت‌دیگر اولویت‌بخشی به امربه‌معروف ونهی از منکر است چراکه این موضوع به آمران به معروف و ناهیان از منکر کمک می‌کند که چه چیزی را در اولویت قرار دهند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر بیان ضابطه‌ها و معیارهای کلی در رابطه با امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: این کار هم فهم مصادیق را آسان‌تر می‌کند و همین‌طور تحت پوشش معیارها افراد می‌توانند تشخیص دهند که چه چیزی معروف و چه چیزی منکر در جامعه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: برای نمونه وقتی نمی‌دانیم که خرید کالای خارجی یک معروف است و یا نه یک منکر است، باید این مسئله را تحت پوشش ضابطه کلی قرار دهیم، برای نمونه می‌گوییم آیا خرید این کالای خارجی در رابطه با تولید ملی، بر اشتغال ملی و وابستگی به کشورهای خارجی تأثیر می‌گذارد یا نه، و بر اساس این ملاک‌ها به ارزیابی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: معروف و منکر را نباید در مسائل دم‌دستی مطرح کرد بلکه معروف و منکر در مسائل اخلاقی، اقتصادی و سیاسی مطرح است، همچنین نفس تولید جنس بنجل و نامرغوب در جامعه اسلامی یک کار منکری است که انجام می‌گیرد و سبب می‌شود که آحاد جامعه به سمت خرید کالای خارجی می‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه اگر کاری در جامعه سبب بازدارندگی و کند کردن حرکت انسان در مسیر الهی باشد آن کار منکر است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم از لهو و لعب و امور باطل سخت سرزنش کرده، هر کاری که انسان را از یاد خدا غافل کند کاری باطل است و منکر محسوب می‌شود حتی شادی‌ها، بازی‌ها و مسائلی ازاین‌دست منکر است.

وی با اشاره به‌روز نزول آیه تطهیر گفت: خداوند در این آیه شریفه این انوار پاک را از هر نجس و پلیدی مصون می‌دارد همچنین آیه ولایت در این روز نازل‌شده است، امیرالمؤمنین(ع) در این روز انگشتر خود را در حال نماز به سائل بخشیدند و مناسبت دیگر مهم این روز، روز مباهله است صحنه تماشایی در این روز لحظه‌ای است که 5 تن آل عبا بدون خدم‌ و حشم برای مباهله آمدند که سبب شد طرف مقابل از مباهله انصراف دهد.

امام‌جمعه قم با اشاره به روز 25 شهریور، روز خانواده و بازنشستگان گفت: خانواده‌ای که باید سکینه و آرامش در آن حاکم باشد امروز دچار گسست شده است و رابطه زن و شوهر و زن و فرزند دچار خطر جدی شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فاجعه غم‌بار میانمار گفت: حدود 400 هزار نفر آواره شده‌اند، خانه و زندگی مسلمانان را به آتش می‌کشند و این قضیه دقیقاً یک قضیه سیاسی است، این خانم گیرنده صلح نوبل آبروی صلح نوبل را برد و به تعبیر مقام معظم رهبری فاتحه صلح نوبل را باید خواند، البته این روزها جایزه صلح نوبل به کسانی می‌دهند که قتل‌عام کرده‌اند. باید افسوس خورد برای کسانی که سردمدارانش این‌ها هستند.

وی بیان کرد: سازمان ملل تنها در دو خط این فجایع را محکوم می‌کند و سازمان کنفرانس اسلامی چرا غایب است و کاری نمی‌کنند؟ البته بسیاری از این سران سازمان کنفرانس اسلامی خود تضمین‌کننده داعش هستند و سلاح برای آن‌ها تأمین می‌کنند. ایران در این صحنه مظلومیت مردم میانمار باید اقدام و کشورهای دیگر را آماده برای فریاد این مظلومیت کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر انقلاب گفت: در این دیدار رهبری سه نکته کلیدی بیان کرده‌اند و تذکرات داده‌شده بسیار کلیدی و حساس است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: انتظاری که از حوزه‌ها می‌رود توجه به نیازهای جامعه و داشتن حوزه‌ای است که با تحولات زمان خودش را همگام و همراه کند؛ خروجی‌های حوزه باید افرادی زمان‌شناس و مسئولیت‌پذیر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمار بی‌سوادی در کشور در حال کاهش است، تصریح کرد: این مسئله مایه افتخار جمهوری اسلامی است اما همین درصد کم نیز باید به کلاس‌های نهضت سوادآموزی بروند و اقدام به باسوادشدن کنند، همچنین خروجی کار معلمان و دانشگاه‌ها باید تولید علم باشد، در دانشگاه‌ها باید تولید علم به تولید ثروت بینجامد و دانشجویان نباید بیکار باشند و باید در مسیر توسعه قرار گیرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com