کد خبر ۴۶۳۳۱ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، حامی مظلومان است

امام جمعه موقت قم گفت: نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به عنوان نظامی ضد ظلم و حامی مظلومان شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس در قم عنوان کرد: جنایات علیه مسلمانان میانمار جلوی چشم مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل اتفاق می افتد و همه در این باره سکوت پیشه کرده‌اند.


امام جمعه موقت قم افزود: فاجعه غم‌بار میانمار دل هر انسانی را می آزارد در این کشور مسلمانان بی پناه را قتل عام می کنند و در حدود 400 هزار نفر آواره شده‌اند. بودائیان خانه های مسلمانان را در میانمار به آتش می‌کشند؛ شاید تصور شود این یک نزاع مذهبی است اما این مساله دقیقاً یک قضیه سیاسی است چون دولت و ارتش میانمار پای کار است.


آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد:این خانم گیرنده صلح نوبل آبروی صلح نوبل را برد و باید فاتحه آن را خواند هر چند این روزها در کارنامه جایزه صلح نوبل نام افرادی دیده می شود که جنایت و قتل‌عام کرده‌اند. حقوق بشر آمریکایی در اهدای جایزه نوبل دیده می شود؛ باید افسوس خورد برای کسانی که سردمدارانش این گونه حقوق بشر را در نظر می گیرند.


امام جمعه موقت قم بیان کرد:سازمان ملل تنها در دو خط این فجایع را محکوم می‌کند و کشورهای اسلامی بی تحرکی در پیش گرفته اند و سازمان کنفرانس اسلامی نیز در این میان غایب است. البته بسیاری از این سران سازمان کنفرانس اسلامی خود شریک توطئه های آدم کشی هستند و تجهیز کننده داعش به شمار می روند و سلاح برای آن‌ها تأمین می‌کنند.


آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به عنوان نظامی ضد ظلم و حامی مظلومان شناخته می شود و ایران باید در این صحنه مظلومیت گامی جدی تر بردارد و جمهوری اسلامی در این صحنه باید پرچمدار باشد و در مجامع جهانی علیه جنایات شکایت کند.


وی در ادامه در خصوص دیدار مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه مهمی در این نظام دارد و از ابتکارات امام خمینی(ره) است و امام راحل(ره) پایه گذار آن بوده است. این مجمع وظایف مهمی در تشخیص مصلحت در نظام و در رابطه با سیاست های کلی نظام و ارائه راه حل در مشکلات کشور دارد.


وی بیان کرد:در این دیدار معظم له تذکراتی بسیار کلیدی و حساس ارائه دادند که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد، ایشان فرمودند اگر بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی ایجاد شد و اگر مجمع تشخیص بر اساس مصلحت نظر مجلس را ترجیح داد شورای نگهبان باید آن را مورد توجه قرار دهد. همچنین این مصلحت آن چنان باید قوی باشد که جای شک و شبهه ای باقی نماند و با اکثریت قاطع به تصویب برسد. این گونه نباشد مجلس قانون گذاری کند و دولت برنامه ریزی کند و دستگاه قضایی برنامه داشته باشد و این ها جدا از سیاست های نظام که در مصلحت نظام به تصویب می رسد باشد بلکه این تصممیات باید در دولت و مجلس و قوه قضائیه تبلور داشته باشد.


عضو خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی بیان کرد:در این فریضه باید اولویت های جامعه را مد نظر قرار داد و مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی جامعه را مورد توجه قرار داد.


وی در ادامه با اشاره به روز 25 شهریور، روز خانواده و بازنشستگان گفت: متاسفانه در جامعه ما خانواده دچار گسست شده است. در این جامعه آمار بالای طلاق خطرناک است و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، متولیان باید راهکاری بیندیشند خانواده ها طبق آموزه های دینی شکل بگیرند و آمار طلاق کاهش یابد.


آیت الله حسینی بوشهری در مورد آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه بیان کرد:مهم ترین انتظارات از حوزه پایبندی به نصایح رهبری و توجه به نیازهای جامعه و همگام شدن با تحولات جامعه است. طلاب پرورش یافته در حوزه نیز باید افرادی زمان‌شناس و مسئولیت‌پذیر و اندیشمند و متخلق به اخلاق دینی و زمان شناش و مسئولیت پذیر باشند.


وی همچنین در باره اهمیت ریشه کن کردن بی سوادی بیان کرد: آمار بی‌سوادی در کشور در حال کاهش است به طوری که در اوایل انقلاب 48 درصد مردم با سواد بودند و در حال حاضر با وجود رشد دو برابری جمعیت بیش از 90 درصد با سواد هستند. خروجی کار معلمان و دانشگاه‌ها باید تولید علم باشد از طرفی دانشجویان نباید بیکار باشند و باید در مسیر توسعه قرار گیرند همچنین در نظام آموزشی باید دولت و خانواده ها و جامعه حرمت ویژه ای برای معلمان در نظر بگیرند.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com