کد خبر ۴۶۳۳۵ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹
آیت‌الله اعرافی:

قم به برند تجاری کردن علوم انسانی در کشور تبدیل شود

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه برند شهر مقدس قم باید به سمت تجاری کردن علوم انسانی برود، گفت: کشور از جهت محتوای فرهنگی سالم تشنه است و در این زمینه حوزه علمیه اثرگذاری بزرگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با بهزاد سلطانی مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تلاش مدیریت حوزه داشتن نگاهی علمی در حوزه اجتماعی است اظهار داشت: در شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه ورود به مسائل پررنگ‌تر شده و تلاش حوزه بر این است که  نگاه به علوم انسانی معطوف به مسائل و معطوف به آینده شود.

وی با بیان اینکه ما واقعاً باید به سمتی برویم که علوم اجتماعی، علوم اسلامی و انسانی در عمل خود را نشان دهد، افزود: منظومه فکری حوزه‌های علمیه به سمت نوآوری است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ظرفیت عظیم علوم انسانی گفت: حوزه علمیه به‌صورت بالفعل و بالقوه می‌تواند وارد مسیر تجاری شدن علوم انسانی شود که این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی در میان طلاب است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه برند شهر مقدس قم باید به سمت تجاری کردن علوم انسانی برود، ادامه داد: کشور از جهت محتوای فرهنگی سالم تشنه است و در این زمینه در حوزه علمیه اثرگذاری بزرگی وجود دارد و باید در این زمینه ورود کند.

وی با اشاره به توانایی‌های طلاب حوزه‌های علمیه و ورود آن‌ها در عرصه تولید نرم‌افزارها گفت: در حوزه فناوری‌های نرم علوم انسانی نیازمند مطالعه جدی هستیم و مانند کمیسیون پزشکی که برای عمل جراحی تشکیل می‌شود باید در حوزه فناوری‌های نرم علوم انسانی نیز طرح آن نوشته و عملیاتی شود.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com