کد خبر ۴۶۳۸۰ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
معاون موسسه آینده روشن:

چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آینده روشن از برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در اردیبهشت‌ماه سال 97 در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد صابر جعفری به همراه جمعی از مسئولان موسسه آینده روشن در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد امامت و ولایت اظهار داشت: سیزدهمین همایش دکترین مهدویت سال گذشته با حضور 74 مهمان خارجی از 31 کشور جهان با ارسال 52 مقاله برگزار شد.

وی با بیان اینکه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت محوری برای برگزاری همایش‌های دیگر با موضوع مهدویت در کشور شده است، افزود: بر این اساس دانشگاه‌های مختلف و مهم، سالانه درگیر برگزاری همایش در ارتباط با مهدویت می‌شوند و کار عملیاتی علمی با این مراکز دانشگاهی داریم.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آینده روشن ادامه داد: موسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه دفاع ملی و مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی درگیر برگزاری این همایش هستند.

جعفری با اشاره به مقالات ارسال‌شده به سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: در سال گذشته 200 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شد که صاحبان 60 مقاله مدرک دکترای دانشگاهی داشتند.

وی بیان کرد: با ساخت مدرسه امام کاظم(ع) توسط آیت‌الله مکارم شیرازی دیگر نیازی نیست که این همایش در سالن اجلاس تهران و یا سالن صداوسیمای تهران برگزار شود و این همایش چند سالی است که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آینده روشن با بیان اینکه همایش سال‌های قبل، در ایام نیمه شعبان برگزار می‌شد، تصریح کرد: همایش امسال یک هفته زودتر برگزار می‌شود تا این همایش بازتاب رسانه‌ای بهتری داشته باشد همچنین از حضرت‌عالی دعوت به حضور در مراسم افتتاحیه و اختتامیه همایش را داریم.

جعفری موضوع چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را "مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی" بیان کرد و گفت: این همایش اردیبهشت‌ماه سال آینده در قم برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آینده روشن ابراز کرد: رایزنی‌هایی با مراکز مختلف به‌ویژه کسانی که در حوزه مذاهب کارکرده‌اند انجام‌شده و سعی بر این است که نگاه به مهدویت از دیدگاه خود مذاهب بررسی و تبیین شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com