کد خبر ۴۶۳۹۳ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۴

تصویب 21 طرح دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در قم از سوی صندوق شکوفایی و نوآوری

رییس صندوق شکوفایی و نوآوری با بیان اینکه از ۵۶ شرکت دانش‌بنیان در قم، طرح‌های دانش‌بنیان ۲۱ شرکت تصویب شده و به مرحله تولید رسیده است، از مراجع تقلید خواست تا با راهنمایی روحانیون و طلاب علوم دینی درباره ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم انسانی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، در ادامه دیدارهای رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با آیات عظام در قم، دکتر سلطانی با آیت‌الله اعرافی رییس جامعةالمصطفی و مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دکتر سلطانی با تشریح عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی و روند رو به رشد فعالیت‌های صندوق در ارائه انواع خدمات و تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: جهان در 8 سال آینده با تحولات بسیار بزرگی در تکنولوژی مواجه خواهد شد و اگر در سال جاری و یا سال آینده بتوانیم خودمان را با تحولات بین‌المللی همسو کنیم، می‌توانیم از استقلال اقتصادی خود پاسداری کنیم.

سلطانی با بیان اینکه 3 هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: حل مشکل اشتغال تنها در سایه توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی از مراجع تقلید خواست تا با راهنمایی روحانیون و طلاب علوم دینی درباره ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم انسانی اقدام کنند.

در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروزه باید حوزه و دانشگاه در کنار هم به حل مشکلات جامعه بپردازند و لذا همکاری حوزه و دانشگاه بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه ظرفیت‌های خوبی در حوزه جهت حل مشکلات و معضلات فرهنگی کشور وجود دارد، ابراز  امیدواری کرد که با کارهای انجام‌شده و تلاش‌های بیشتر بتوانیم در این راه مهم توفیقات بیشتری به دست بیاوریم.

سلطانی همچنین درخطبه‌های نمازجمعه قم با تاکید بر اهمیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، افزود: تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، به اشتغال و تولید ملی کمک بسزایی می‌کند و به همین دلیل لازم است حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته و برای تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از ۵۶ شرکت دانش‌بنیان در قم، طرح‌های دانش‌بنیان ۲۱ شرکت تصویب شده و به مرحله تولید رسید که ساخت تجهیزات پزشکی، سلول درمانی، شیرهای الکترونیکی، ردیاب خورشیدی، پماد سوختگی پیشرفته، تبدیل فرآورده‌های طب سنتی به صورت کپسول و فعالیت در حوزه هوافضا بخشی از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان قم است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با ابراز تاسف از افزایش حجم کالاهای مصرفی خارجی بویژه چینی در بازار ایران، گفت: ورود کالاهای خارجی به کشور، بیکاری جوانان، تعطیلی مراکز تولیدی و به خطر افتادن استقلال اقتصادی و سیاسی را در بر دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم نیز ضمن اشاره به ثروت آفرینی از طریق رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در خطبه‌های نماز جمعه، افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مهمترین شاخص اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com