کد خبر ۴۶۴۲۰ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نگاه فرهنگی و تغییر سبک زندگی عامل اصلی وضعیت جمعیتی کشور است

روستا آزاد گفت: طبق آمارکمترین نرخ فرزندآوری برای کسانی است که وضعیت مالی بهتری دارند و به نظر می رسد نگاه فرهنگی و تغییر سبک زندگی عامل اصلی وضعیت جمعیتی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفت و گو رادیو گفت و گو با موضوع همایش حوزه علمیه و جمعیت و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد با اشاره به برگزرای همایش حوزه علمیه و جمعیت گفت: در این همایش به بازخوانی ماموریت های حوزویان، طلاب، مبلغان و اساتید حوزوی در خصوص سیاست های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری پرداخته می شود.

وی در خصوص علت برگزاری این همایش بیان داشت: با تقارن شروع اعزام مبلغین جهت تبلیغ ایام دهه اول محرم که به نوعی زمان توجه جامعه، مخاطبان و مبلغان در ایام محرم به این مسئله راهبردی و مقوله بسیار مهم که جمعیت است این همایش در این برهه برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اظهار به اینکه در این همایش سه محتوا در قالب سه سخنرانی را خواهیم داشت، مطرح کرد: یک محتوا در خصوص ارزیابی وضعیت فعلی جمعیت و مقایسه با گذشته و پیش بینی و آینده نگری بحث جمعیت است که از سوی دکتر محمودی ارائه می شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم سیاست های کلان حوزه علمیه، مراکز حوزوی اعم از دفتر تبلیغات، حوزه علمیه خواهران و برادران و مجموعه های مختلف حوزوی در خصوص سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که از سوی مدیر محترم حوزه آیت الله اعرافی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام روستا آزاد در خصوص حوزه سوم مباحثی که در همایش ارائه خواهد شد، گفت: تهدید نسل، تنظیم خانواده و نگاه آیات و روایات به این مسئله که از سوی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جعفر سبحانی ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: این همایش از امروز (یکشنبه) در قم مدرسه امام کاظم (ع) از ساعت 9 تا 12:30 در خدمت مبلغان و اساتید و فضلای حوزوی خواهیم بود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کاهش جمعیت و رو به پیری رفتن جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت به عوامل مختلفی بستگی دارد، دیر ازدواج کردن، دیر فرزند دار شدن یا فرزند کمتر آوردن، جمعیت را به خطر می اندازد. عوامل اقتصادی، فرهنگی و عوامل دیگری هم میزان جمعیت را به مخاطره می اندازد اما آنچه در ایران اتفاق افتاده سیر سالمندی است.

وی تاکید کرد: اگر برای مردم نسبت به مخاطرات آینده ایجاد دغدغه شود و به این موضوع توجه شود قطعا وضع کنونی تغییر خواهد کرد.

حجت الاسلام روستا آزاد مشکل اصلی در موضوع جمعیت را فکری و فرهنگی دانست و توضیح داد: هم در ایران و هم در دنیا، اتفاقا کمترین نرخ فرزندآوری برای کسانی است که وضعیت مالی بهتری دارند و مسئله اقتصاد نمی تواند عامل اصلی باشد و به نظر می رسد نگاه فرهنگی و تغییر سبک زندگی عامل اصلی وضعیت جمعیتی کشور است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com