کد خبر ۴۶۴۲۵ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱

عضو خبرگان رهبری: مذهب را در مقابل پیشرفت قرار ندهیم

قم - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مذهب را در مقابل پیشرفت قرار ندهیم، گفت: نباید به بهانه مذهب و دینداری مردم را از رفاه و آسایش دور نگه داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، با بیان این که هویت ممتاز قم، هویت فرهنگی است، افزود: در کنار تلاش برای اقدام های شهرسازی و عمرانی، حال و هوای دینی و مذهبی شهر قم نیز حفظ شود و در این جهت هم برنامه ریزی داشته باشید.
وی افزود: یک کار همه جانبه، بافکر و بابرنامه ریزی انجام دهید و راه برون رفت از مشکلات را به خوبی شناسایی کنید تا هر گامی را در آینده اصولی بردارید.
وی گفت: هویت شهر قم با خیلی از شهرها تفاوت دارد، هر پیشرفتی که در هر جایی انجام می شود، باید در قم نیز انجام شود و به بهانه این که قم شهر مذهبی است، مردم را از خیرات پیشرفت محروم نکنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که یک جامعه انقلابی، پیشرفته و متعالی؛ هم دین و هم فرهنگ خود را حفظ می کند، خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی ها به رفاهیات مردم نیز توجه کنید.
حسینی بوشهری اضافه کرد: ملاحظه جهات دینی را هم داشته باشید که سبک و سیاق شهر قم حفظ شود.
وی ادامه داد: خدمات شهری، احداث بوستان های مناسب، رفاه مردم و فضای سبز مناسب در دستور کار قرار بگیرد، اما ساخت و سازها باید با فرهنگ قم سازگاری داشته باشد.
وی گفت: مذهب، دین، روحانیت و مرجعیت را در مقابل آسایش و آرامش مردم قرار ندهید.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مترو در قم تاکید کرد: به اجرای این طرح شتاب دهید که بهره برداری از آن به آسایش مردم کمک می کند.
عملیات اجرایی ساخت خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
حسینی بوشهری همچنین به مراجعه مردم به اداره ها اشاره و اظهار کرد: در رابطه با ارباب رجوع با روی گشاده، برخورد و کرامت انسانی را حفظ کنید و در تکریم، احترام و گره گشایی کار ارباب رجوع بکوشید و نظارت ها و مراقبت های خود را بیشتر کنید.
امام جمعه موقت قم در ادامه با بیان این که شوراها منابع پایدار ندارند، گفت: البته مردم هم وظایفی دارند و در عمران و آبادانی شهر با شهرداری و شورای اسلامی شهر همکاری داشته باشند تا کارها پیش برود.
وی هم چنین خواستار توجه به بافت های فرسوده شهر و نیز آپارتمان سازی و بلندمرتبه سازی در بخش های جدید شهر شد و گفت: به وضعیت منطقه پردیسان و هر بخشی از شهر که رو به توسعه است نیز توجه شود.
منطقه پردیسان در منطقه 8 شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 77 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 90 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، وجود وحدت نظر و نگاه متحد در میان اعضای شورای اسلامی شهر قم و انتخاب یک فرد باتجربه به عنوان رئیس این شورا را از ویژگی های آن برشمرد و گفت: نخستین توفیق شما خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع)، حوزه علمیه و انسان های نخبه و ارزشمند است.
حسینی بوشهری با اشاره به این که نباید دچار روزمرگی شویم، خاطرنشان کرد: نگاه ها باید بلندمدت باشد تا در آینده شاهد تفاوت محسوس باشیم، از این رو در برنامه های میان و بلندمدت شهرداری بازنگری داشته باشید.
وی افزود: برای کارهایی که نیاز به طرح و برنامه دارند، از نظرهای دیگران نیز بهره مند شوید و اتاق فکر تشکیل دهید و از ایده ها و نوآوری های دیگران و وجود فکر و راه های گوناگون برای رشد و تحول شهر استفاده کنید.
در این دیدار عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این شورا ارائه داد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com