کد خبر ۴۶۴۴۲ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی:

حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اطعام دهه اول محرم هزینه می‌شود

قم - معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبق برآورد انجام شده، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اطعام دهه اول محرم از سوی مردم هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی دارابی ظهر یکشنبه در نشست منطقه‌ای مدیران کل تبلیغات اسلامی ۵ استان کشور که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: مدیران فرهنگی در جنگ تمام عیار ضدفرهنگی که ایجاد شده، هم مسئولیت شرعی و قانونی دارند و هم نسبت به فرهنگ عمومی و دینی باید دغدغه مند باشند که در این کارزار فرهنگی مجاهدت فرهنگی داشته باشند.

وی با ذکر شاخصه‌های مهم اصول مدیریتی از نگاه مقام معظم رهبری، هوشیاری و هوشمندی را از شاخصه‌های مدیران فرهنگی دانست و گفت: سطح مدیریتی می‌تواند آگاهی بخش، ارتقا آفرین و موتور محرکه باشد. مدیران سازمان تبلیغات اسلامی باید نسبت به تحرک دشمنان حساس باشند و هوشمندانه رفتار و فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام دارابی مشارکت پذیربودن را یکی دیگر از ویژگی‌های مدیران فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: در دهه اول محرم در کشور حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای اطعام عزاداران هزینه می‌شود و اگر برای تامین این هزینه دنبال اعتبار دولتی باشیم به هیچ وجه امکان پذیر نیست، بنابراین نیازمند مساعدت و مشارکت مردم هستیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مجاهد فرهنگی بودن یکی دیگر از شاخصه‌های مدیران فرهنگی است و در صحنه فرهنگی باید تلاش مومنانه برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی داشت.

وی تصریح کرد: مدیر فرهنگی نباید متاثر از تفکر و فرهنگ غرب باشد، بلکه باید با خودباوری، به عناصر فکری و فرهنگی خودی تکیه کند.

حجت‌الاسلام دارابی با بیان این که مدیر فرهنگی مصونیت فرهنگی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در بررسی میزان موفقیت مدیران باید بدانیم چه میزان مصونیت فرهنگی و اجتماعی را توانستند ایجاد کنند و چه میزان در میان نوجوانان و جوانان نفوذ پیدا کردند.

وی استقلال، اقتدار و نگاه مدبرانه را از اصول مهم مدیریت فرهنگی دانست و تاکید کرد: مدیرانی که در محیط کاری رفتار پدرانه و برادرانه دارند موفق‌تر هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com