کد خبر ۴۶۴۵۹ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

30 اثر تاریخی قم به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: از بین 360 اثر تاریخی ثبتی قم، 30 اثر تاریخی با قابلیت‌های گردشگری خاص به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

عیسی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،با اشاره به آثار باستانی بالقوه استان اظهار داشت: 360 اثر تاریخی ثبتی در استان قم وجود دارد که باید به‌صورت جدی وارد صنعت گردشگری شود.

وی با تأکید بر نقش ویژه بخش خصوصی در رونق صنعت گردشگری استان افزود: از بین 360 اثر تاریخی ثبتی که در قم وجود دارد 30 اثر تاریخی که قابلیت‌های گردشگری خاصی داشته باشند به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به موانع واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی گفت: مهم‌ترین مانعی که در حال حاضر برای واگذاری این آثار به بخش خصوصی این است که سند به نام دولت برای واگذاری این آثار به بخش خصوصی صادر نشده که با رفع این مشکل امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی ویژه در صنعت گردشگری استان باشیم.

رضایی با نام بردن از برخی آثار تاریخی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، تأکید کرد: آثار تاریخی و هنری مانند کاروانسرای دیرگچین، معابر گنبد سبز و برخی از کاروانسراهای موجود در سطح استان ازجمله مهم‌ترین آثاری هستند که به‌ محض صدور سند به نام دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بابیان اهمیت ارج نهادن به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: این کار سبب می‌شود تا بخش خصوصی وارد عرصه گردشگری شده و در نهایت سبب رونق و شکوفایی این حوزه از صنعت اشتغال‌زایی استان شود.

وی بابیان اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کویر عنوان کرد: کاروانسرای دیر گچین در منطقه کویر استان واقع‌شده که با واگذاری آن به بخش خصوصی و فراهم کردن امکانات رفاهی و دسترسی در بخش کویر استان امیدواریم صنعت گردشگری کویر قم شاهد تحولی اساسی شود.

رضایی با تأکید بر اهمیت ماندگاری زائر در قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 هتل در استان قم در دست‌ساخت و احداث است که با ساخته‌شدن این 30 هتل 8 هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: با تجهیز این 30 هتل تعداد کل تخت‌های استان به 20 هزار تخت می‌رسد در حالی‌که در چشم‌انداز 1404 باید تعداد کل تخت‌های استان به 30 هزار تخت برسد که امیدواریم در این قسمت نیز موفقیت چشم‌گیری داشته باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com