کد خبر ۴۶۴۸۴ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
در آستانه ماه محرم؛

سوگواره شعر عاشورایی در قم برگزار شد

قم - هشتمین سوگواره شعر عاشورایی با حضور باشکوه مداحان و شاعران آئینی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان و کانون مداحان و شاعران آئینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، بزرگ‌ترین همایش مداحان و شاعران آئینی استان قم در آستانه فرارسیدن ماه حزن و اندوه محرم، شامگاه یکشنبه با عنوان «سوگواره شعر عاشورایی» برگزار شد.

در این سوگواره که صدها نفر از مداحان و شاعران آئینی شرکت کرده بودند، سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) مملو از جمعیت بود. اجرای زیبا توأم با شعرخوانی استاد احمد علوی یکی از شاعران توانمند آئینی جلوه زیبایی به این محفل بخشیده بود.

اجرای محمدمهدی بابایوسفی یکی از مداحان نوجوان، شعرخوانی محمد حقی، اجرای محمدرضا رمضانی یکی از مداحان آذری‌زبان، شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مداحی علی حبیب‌زاده از دیگر بخش‌های این سوگواره بود.

برگزاری این سوگواره فرصتی برای عباس حیدرزاده رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان بود که گزارشی از فعالیت‌های متنوع این کانون ارائه کند.

برگزاری آئین نکوداشت چهره های ماندگار انقلاب، پیگیری بیمه مداحان، ثبت نام برای برگزاری دوره آموزش مداحی، نشست صمیمی با شاعران استان، برگزاری دوره آموزش سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی، دیدار با مراجع عظام تقلید و... از برنامه‌های هیأت مدیره کانون مداحان و شاعران آئینی استان بود.

رسالت مهم مداحان و شاعران آئینی

سخنران اصلی این سوگواره حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بود که بر لزوم معرفی چهره واقعی اسلام و اهل بیت(ع) به جهانیان و مقابله با تحریف دین و مناسک مذهبی با زبان هنر تأکید کرد.

وی با بیان بخشی از تلاش علما و دانشمندان قرن‌های گذشته که برای حفظ دین و مقابله با تحریفات مجاهدانه ایستادگی کردند، رسالت مبلغان کنونی و مداحان و شاعران آئینی را در حفظ و گسترش دین، مهم و سنگین دانست.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: در شرایطی که استکبار جهانی برای بدنام کردن و تخریب چهره اسلام و مکتب اهل بیت(ع) با تمام توان فعالیت می‌کند، نگذاریم گرد بدعت و تحریف بر ساحت دین بنشیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، فعالیت تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را در مسیر خواست استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: پیروان ولایت فقیه و اسلام ناب باید با وحدت و یکپارچگی، در مقابل هجمه‌های گسترده این گروه‌ها ایستادگی کنند.

تجلیل از استاد سازگار

بخش پایانی این سوگواره دو برنامه ویژه داشت. یکی شعرخوانی استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور و دیگری تجلیل از استاد غلامرضا سازگار به پاس سال‌های خدمت عاشقانه این پیرغلام اباعبدالله(ع) و ذکر توسل ایشان بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com