کد خبر ۴۶۴۹۹ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
مدیرکل هواشناسی:

تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات هواشناسی قم98 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات هواشناسی این استان، 98 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی نیاز دارد.

یحیی زارع روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: به شرط تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز امسال که 23 میلیارد ریال است، این طرح برای تکمیل به 30 میلیارد ریال دیگر نیز نیاز دارد که باید از اعتبارات استانی تامین شود.
وی اضافه کرد: تجهیز این ساختمان را که سازمان هواشناسی کشور عهده دار است، 45 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که از منابع ملی تامین خواهد شد.
وی با بیان این که ساختمان مرکز تحقیقات هواشناسی درحال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: این مرکز دارای 2 هزار و 700 مترمربع زیربناست که ساخت آن از سال 93 آغاز شده است.
زارع به مزیت های ساختمان مرکز تحقیقات هواشناسی اشاره و بیان کرد: در این مرکز می توان با تحلیل داده های جوی و اقلیمی، اطلاعات کاربردی ارزشمندی برای فعالیت هایی از جمله کشاورزی، مسکن سازی، راهداری، کنترل آلودگی و مدیریت بحران کسب کرد.
وی با اشاره به این که قم آخرین استانی است که به مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی مجهز می ‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص بودجه برای ادامه ساخت ساختمان تحقیقات کاربردی هواشناسی، بهمن ماه امسال این طرح تکمیل و افتتاح می شود.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com