کد خبر ۴۶۵۲۵ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
فرمانده سپاه قم خبر داد:

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در ارتفاعات خضر نبی در قم برگزار می شود

سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در نخستین روز این هفته در قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ارتفاعات خضر نبی برگزار خواهد شد ، در ایام برگزاری نمایشگاه رزمندگان، پیشکسوتان و زنان عرصه مقاومت تجلیل به عمل خواهد آمد.

سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به‌پیش روی بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با عزای سیدالشهدا(ع) مقارن است اما به‌خاطر اینکه دفاع مقدس قطعه نورانی بوده لازم است این حماسه بزرگ تاریخ را  تبریک بگویم.

وی  با تأکید بر ضرورت تکریم هفته دفاع مقدس گفت: واقعه‌ای بر ما گذشته که برای گذر از آن واقعه، هزینه‌های سنگینی داده‌ایم، هر یک از شهدا یک منتخب خدا بودند و هزینه‌های سنگین جنگ را تحمل کردند و نزدیک به 240 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد ازاین‌رو ما تکلیف داریم که نسل به نسل از عوامل نظام دفاع و پاسداری کنیم.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم ادامه داد: دشمن با تمام قوا و تجهیزات خود برای دفاع از صدام گسیل شد اما به لطف خداوند ملت با تکیه‌ بر عناصر خود توانست بر دشمن پیروز شود امروز هم مقام معظم رهبری می‌فرمایند" مشکلات اقتصادی باید در درون حل شود" به این معناست که نباید چشم به مذاکرات دوخت.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: اولین روز این هفته، معنویت، اقتدار نیروهای مسلح و وحدت ملی نام‌گذاری شده است، در این روز رژه نیروهای مسلح را خواهیم داشت و بعد از اتمام رژه، نیروها در نماز جمعه حضور خواهند یافت.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در نخستین روز این هفته در قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ارتفاعات خضر نبی برگزار خواهد شد.

سردار احمدی با اشاره به برنامه‌های دومین روز هفته دفاع مقدس گفت: این روز تحت عنوان علم و فناوری، جوانان و سربازان نام‌گذاری شده است، در این روز پاسداشت سربازان را در دفاع مقدس گرامی خواهیم داشت همچنین در این روز معرفی برخی دستاوردهای نظامی استان را داریم.

وی با بیان اینکه سومین روز هفته دفاع مقدس که تحت عنوان ولایت مداری، همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه نام‌گذاری شده است، ادامه داد: به این بهانه اصحاب رسانه باید به نقش امام راحل در دفاع مقدس بپردازند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم با اشاره به نام‌گذاری چهارمین روز هفته دفاع مقدس تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف ابراز کرد: مشکلات اقتصادی در دوران مقدس بسیار بیشتر از دوران کنونی بوده ازاین‌رو امروز نیز باید با کمک به‌نظام برای باروری اقتصاد مقاومتی تلاش شود.

سردار احمدی بیان کرد: روز پنجم از هفته دفاع مقدس بانام بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده و پایداری و بیداری برای مقابله با نفوذ دشمن از جمله محورهای برنامه این روز است.

وی با اشاره به نقش رزمندگان، پیشکسوتان و زنان عرصه مقاومت گفت: بخش عمده‌ای از رزمندگان ما در دوران مقدس را پیشکسوتان تشکیل می‌دادند که الآن در مرز 60 سالگی به سر می‌برند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم با اشاره به‌روز شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ابراز کرد: در این روز غبارروبی مرقد پاک شهیدان انجام خواهد شد، و در آخرین روز از هفته دفاع مقدس نیز تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را داریم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com