کد خبر ۴۶۵۳۳ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸

در تبلیغ دین نباید افراط و تفریط شود

گروه شهرستان‌ها: مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی شمالی و جنوبی با اشاره به اینکه در تبلیغ، بشارت، انذار و سفارش به بهشت و جهنم باید در کنار همدیگر باشند، گفت: در تبلیغ نباید افراط و تفریط داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین حائری، مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی شمالی و جنوبی در همایش طلایه داران هدایت، 27 شهریور ماه در سبزوار با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباه تبلیغ اظهار کرد: دو فرصت استثنایی ماه محرم و ماه مبارک رمضان فرصت بی نظیری برای روحانیت است تا بتواند از این فرصت به درستی برای تبلیغ دین اسلام استفاده کند.
وی با بیان اینکه محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه معجزه عشق به ابا عبدالله الحسین(ع) بعد از 1400 سال علی رغم تمام دشمنی‌های برخی از افراد، خاموش نشده است، ادامه داد: ما میراث دار این عشق گرانبها و پیش قراولان جبهه فرهنگی باید تلاش کنیم تا عظمت کربلا حفظ شود و شور و هیجان مردمی با عشق به امام حسین(ع) با عقل و منطق ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه کربلا سمبل تدبیر و احساس و عقل است، افزود: اگر عقل و احساس با منطق جمع شوند، غوغا خواهد کرد.
حرکت عظیم برای هجرت روحانیون از قم و مشهد
حجت‌الاسلام حائری با تاکید بر اینکه لازمه رساندن پیام الهی هجرت است، تصریح کرد: تا زمانی که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در مکه بودند تعداد مسلمانان محدود بود و با هجرت رسول خدا(ص) به مدینه دین اسلام گسترش فراوانی یافت.
وی با بیان اینکه حرکت عظیمی در حال انجام است تا روحانیون از قم و مشهد به شهرستان‌های دیگر هجرت کنند، گفت: به دنبال قرار دادن مزایا برای افرادی هستیم که از شهرهای بزرگ هجرت کنند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های علمای بزرگ و ما همین است، اظهار کرد: در حالی که در قم و مشهد، روحانی و طلبه‌های زیادی وجود دارد اما در عمل روستاها و بسیاری از شهرهای ما به روحانی نیازمند هستند.
مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با بیان اینکه وظیفه روحانیت رساندن پیام الهی به مردم و تبلیغ و گسترش دین اسلام است، ادامه داد: این وظیفه روحانیت است که به دنبال رساندن پیام و تبلیغ دین اسلام باشیم، بر خلاف نظر برخی که اعتقاد دارند روحانیت بنشیند و مردم به سراغ آن‌ها بروند.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بالای روحانیون بومی در سبزوار افزود: در تبلیغ آشنایی با زبان و گویش منطقه و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های مردم، نقش مهمی در موفقیت تبلیغ دارد.
حجت‌الاسلام حائری با اشاره به اینکه در تبلیغ، بشارت، انذار و سفارش به بهشت و جهنم باید در کنار همدیگر باشند، تصریح کرد: در تبلیغ نباید افراط و تفریط داشت.
وی بر بالا بردن دانش و آگاهی طلاب و روحانیون مبلغ و آشنایی با علم روز تأکید کرد و ادامه داد: در تبلیغ نباید نگاه یک بعدی به مسائل داشت بلکه تبلیغ دین به گونه‌ای باید باشد که مردم جذب به اسلام شوند و به گونه‌ای تبلیغ نشود که از دین فراری شوند در این مسیر، بهترین تبلیغ، عمل خود روحانیون اعزامی است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com