کد خبر ۴۶۵۹۲ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
مدیرکل اوقاف استان قم:

سوگواره بصیرت عاشورایی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری ویژه برنامه‌ سوگواره بصیرت عاشورایی به مناسبت فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداسماعیلی حسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: یکی از ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در طول سال برگزاری ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر است، به همین مناسبت قرارگاه سیدالشهدا(ع) در ستاد اداره کل اوقاف استان تشکیل‌شده و برنامه‌های بصیرت عاشورایی را برای امامزادگان طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه 80 نفر از مبلغان ماه محرم مسئولیت برگزاری طرح بصیرت عاشورایی را برعهده دارند، گفت: در روز اول ماه محرم، مراسم برافراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت عباس(ع) در بارگاه گنبد امامزاده شاه سید علی با حضور هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی در 31 شهریورماه در امامزاده ابراهیم برگزار می‌شود، در روز دوم محرم نیز مراسم باشکوه لبیک یا حسین(ع) در امامزاده مبرقع و امامزاده شاه اسماعیل با حضور هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

حسینی مقدم با بیان اینکه برنامه «احلی من العسل» در امامزادگان شهر مقدس قم و بخش‌های تابعه پیش‌بینی‌شده است، افزود: همایش رهروان زینبی با حضور بانوان در حرم علی بن جعفر در روز دوازدهم محرم اجرا می‌شود، از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی برگزاری خیمه‌های معرفت، در امامزاده علی بن جعفر و همین‌طور در مزار مقدس شیخان با غرفه‌های مختلف و با حضور مبلغان متخصص به پا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عزای عمومی در شب‌های محرم از اول تا سیزدهم محرم در امامزادگان از دیگر برنامه‌هایی است که پیش‌بینی‌شده است، همچنین برخی از امامزادگان در روز عاشورا و تاسوعا مرکز تجمع صدها هیئت عزاداری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز کرد: اعزام روحانیون و مبلغان به مدارس، اعزام مبلغ به زندان‌های قم برای برپایی مراسم عزاداری برای زندانیان، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، و برگزاری سلسله نمایشگاه پیرامون محرم از دیگر برنامه‌های این دهه است.

حسینی مقدم بیان کرد: امسال نیز مجموعه اوقاف استان قم بنا دارد موکب علی بن جعفر را در مرز مهران برای پذیرایی از زائران سیدالشهدا(ع) برپا دارد بر همین اساس از خیرین می‌خواهیم با اهدای نذورات و اقلام موردنیاز در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com