کد خبر ۴۶۵۹۳ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸

حضور 80 مبلغ متخصص در سوگواره بصیرت عاشورایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اعزام روحانیون و مبلغین به مدارس و زندان‌ها و برپایی مراسم عزا در ایام محرم، گفت: ۸۰ نفر از مبلغین متخصص مسئولیت برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را در قم برعهده دارند.

حضور 80 مبلغ متخصص در سوگواره بصیرت عاشوراییبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید اسماعیل حسینی مقدم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع و امامزادگان عنوان کرد: یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر است؛ در همین راستا قرارگاه سیدالشهدا (ع) در ستاد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل و چگونگی اجرای این طرح برنامه ریزی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: بر اساس برنامه‎ریزی‌ها ۸۰ نفر از روحانیون و مبلغین مسئولیت برگزاری طرح بصیرت عاشورایی را برعهده دارند.

برگزاری شیرخوارگان حسینی جمعه ۳۱ شهریور

وی در ادامه به برنامه‌های اجرایی در ایام محرم اشاره کرد و افزود: برافراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) به رسم هرساله بر فراز گنبد امامزاده شاه سید علی با حضور هیات‌های مذهبی، در روز اول محرم انجام خواهد شد، در همین روز و همزمان با اولین جمعه ماه محرم ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در امامزاده ابراهیم برگزار خواهد شد.

حسینی مقدم گفت: روز دوم محرم، به مناسبت ورود کاروان سیدالشهدا به کربلا مراسم "لبیک یا حسین (ع) " در امامزاده شاه ابراهیم و موسی مبرقع (ع) با حضور دسته جات عزاداری برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: ویژه برنامه "احلی من العسل" ویژه نوجوانان است که در قم و بخش‌های تابعه و با محوریت امامزاده جعفر شهید برگزار در طول ایام عزای سید و سالار شهیدان خواهد شد.

وی افزود: همایش "رهروان زینبی (س) " نیز ویژه برنامه بانوان می‌باشد که در روز ۱۲ محرم در حرم علی بن جعفر برگزار خواهد شد.

برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغین متخصص

حسینی مقدم به برپایی خیمه‌های معرفت در ایام عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: این خیمه‌ها با غرفه‌های مختلف و حضور مبلغین متخصص و ارائه خدمات فرهنگی در امامزاده علی بن جعفر و نیز مزار مقدس شیخان برپا خواهند شد.

برگزاری مراسم عزای حسینی تا ۱۳ محرم در کلیه امامزادگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: برگزاری عزای عمومی در شب‌های ماه محرم از اول تا ۱۳ این ماه، همراه با سخنرانی، مداحی و تعزیه خوانی در امامزادگان و اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز اباعبدلله (ع) در امامزادگان از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حضور مبلغین متخصص در مدارس

وی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در طرح بصیرت عاشورایی را اعزام روحانیون و مبلغین به مدارس و زندان‌ها و برپایی مراسم عزا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نمایشگاه‌های عاشورایی نام برد و گفت: امیدواریم این برنامه‌ها مورد رضای پروردگار و استفاده و بهره برداری شهروندان حسینی قرار بگیرد.

حسینی مقدم در پایان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه قم به منظور پذیرایی از زائرین پیاده سیدالشهدا (ع) موکب علی بن جعفر را در مرز مهران برپا خواهد کرد لذا خیرین می‌توانند در راستای ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات، با اهدای نذور، اجناس و اقلام در برپایی خیمه همراهی و مشارکت داشته باشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com