کد خبر ۴۶۵۹۶ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵

برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم توسط 14 هیئت مذهبی دانشگاه علوم پزشکی قم

کانون خبرنگاران نبأ: 14 هیئت مذهبی دانشجویی، استادی و کارمندی دانشگاه علوم پزشکی قم در دهه اول محرم امسال برنامه‌های سخنرانی و عزاداری برپا می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طاهری خرم‌آبادی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 14 هیئت مذهبی متشکل از دانشجویان، اساتید، پرستاران، پزشکان و کارکنان در دانشکده‌ها و مراکز آموزشی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم در دهه اول محرم در قالب برگزاری جلسات سخنرانی، عزاداری و مراسم زیارت عاشورا به ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) می‌پردازند.
وی بیان کرد: این هیئت‌ها در طول این دهه، همه روزه برنامه‌های ویژه‌ای دارند و در طول سال به‌صورت هفتگی برنامه زیارت عاشورا را برگزار می‌کنند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرارسیدن دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: راهکار اصلاح همه آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، اداری احیاء صحیح و درست فرهگ فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب قانون است.
وی عنوان کرد: کم‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث شده که تهاجم فرهنگی دشمن بر سبک زندگی ما تأثیر بگذارد.
حجت‌الاسلام طاهری گفت: هیچ راهکاری جز راهکار دین یعنی امر به معروف و نهی ازمنکر نمی‌تواند معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اداری ما را حل کند. نسخه‌ای که اهل بیت(ع) بر اساس وحی برای ما نوشتند اولین و آخرین نسخه و بهترین راهکار پیشگیری و مبارزه با ناهنجاری‌هاست.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: کم‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث شده که تهاجم فرهنگی دشمن بر سبک زندگی‌ها تأثیر بگذارد و بسیاری از منکرات مانند اسراف، تبذیر، اشرافی‌گری، تبعیض، دروغ، ریا، حرام‌خواری، نزول، ربا، بی‌توجهی به فقراء، بی‌توجهی به احکام دین بین ما توجیه پیدا کند، لذا تنها راه اصلاح همه این آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، اداری احیاء صحیح فرهنگ فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تأکید کرد: در احیاء این فریضه دو نکته مهم را باید مورد توجه قرار داد یکی اینکه احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نباید به یک دستگاه یا نهاد واگذار کرد، بلکه این فریضه همان‌گونه که بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب فرمودند یک وظیفه همگانی است.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه همه باید این وظیفه را انجام دهند، گفت: همه باید احساس مسئولیت کنند و همه باید تذکر لسانی بدهند و بی‌تفاوت از کنار گناه و معصیت و نافرمانی خدا نگذرند. نکته دوم اینکه احیاء این فریضه باید به شکل صحیح و درست و در چارچوب قانون حکومت اسلامی صورت گیرد و ما در کشور اسلامی‌مان راهکار و زمینه‌های آن را داریم، تشکل‌ها، کانون‌ها، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی، انجمن‌های صنفی تجمعات و راهپیمایی‌های مجوزدار، نشریات و روزنامه‌ها تذکر لسانی با لسان لین، همه ابزار اجرای این حکم الهی است و همه اینها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
سیدمحمدمهدی مؤذن
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com