کد خبر ۴۶۵۹۸ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد

اعزام 25 هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه محرم/ ساماندهی ورود روحانیون به طب سنتی

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: 25 هزار مبلغ از حوزه‌های علمیه در ماه محرم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که نیمی از این اعزام‌ها از شهر قم صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس رفعتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با اشاره به حضور گسترده روحانیون در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: روحانیون در آن دوران بیشتر از همه اقشار دیگر شهید دادند و تعداد شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس 4 هزار و 350 شهید بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم رهبری از حوزه‌های علمیه خواستند که در خصوص فعالیت‌های این حوزه‌ها اطلاع‌رسانی شود و با همکاری اصحاب رسانه، این خواسته رهبر معظم انقلاب محقق می‌شود، برای قوی‌تر شدن اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، سخنگو برای این نهاد تعیین شد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی تحولات در حوزه‌های علمیه شتاب زیادی به خود گرفته است، همچنین موضع رسمی حوزه در قبال جریان‌های مختلف اجتماعی و سیاسی توسط سخنگوی این نهاد بیان می‌شود.

رفعتی با اشاره به اعزام مبلغین حوزه‌های علمیه در ماه محرم اظهار کرد: 25 هزار مبلغ از حوزه‌های علمیه در ماه محرم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که نیمی از اعزام‌ها از شهر قم است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار منشور حوزه و روحانیت تدوین شد و این منشور به تایید مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید رسید، همچنین سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه تدوین شد. از ابتدای دوره ریاست آیت‌الله اعرافی، چابک‌سازی ساختار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را شاهد بودیم و معاونت‌ها در این مرکز کاهش پیدا کرد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه تأسیس شد که تأسیس این مرکز خواسته مقام معظم رهبری بود، همچنین مرکز آموزش‌های کاربردی مهارتی حوزه‌های علمیه نیز تأسیس شد.

رفعتی با اشاره به تأسیس مجتمع آموزش عالی تبلیغ اظهار کرد: در این مجتمع رشته‌های مختلفی در خصوص تبلیغ به طلاب حوزه علمیه آموزش داده می‌شود، همچنین تأسیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری را در حوزه‌های علمیه در دستور کار داریم تا ارتباط طلاب پس از مهاجرت از شهر قم با مراکز علم ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین شورای هماهنگی نهادهای حوزوی تشکیل شده و این شورا تاکنون جلسات زیادی برگزار کرده است، ساماندهی ورود روحانیون به طب سنتی، برگزاری همایش حوزه علمیه و جمعیت و ارائه طرح جامع برای ساماندهی تبلیغ از جمله نتایج برگزاری جلسات شورای هماهنگی نهادهای حوزوی بوده است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: به دنبال تدوین برنامه پنج‌ساله حوزه علمیه هستیم و هنوز این برنامه نهایی و تصویب نشده است.

رفعتی با اشاره به مسئله طب سنتی در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مسئله در شورای هماهنگی نهادهای حوزوی بحث شده، طب سنتی از گذشته در حوزه‌های علمیه بوده است و ابوعلی سینا به عنوان یک دانشمند حوزوی کتاب قانون را نوشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی قرن‌های گذشته توجه به طب سنتی در حوزه‌های علمیه کاهش پیدا کرد، اما اکنون دوباره شاهد اقبال اقشار مختلف مردم به طب سنتی هستیم و باید این مسئله با همکاری وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه پیگیری شود، موضع حوزه در این خصوص پس از تصویب طرح طب سنتی قابل ارائه است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com