کد خبر ۴۶۵۹۹ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷

حضور 420 تن از بانوان طلبه در همایش هادیان بصیرت سیاسی در قم

قم- ایرنا - دبیر شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب حوزه های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی تربیت مبلغ و مربی حوزه های خواهران با عنوان «هادیان بصیرت سیاسی» در قم گفت: 420 تن از بانوان طلبه در این همایش سه روزه شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا اسکندری روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه این همایش در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته و به دنبال انعقاد تفاهم نامه میان نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و حوزه علمیه خواهران، بسترهای خوبی برای فعالیت های مشترک این 2 مجموعه فراهم، و دوره هایی برای تعامل خواهران طلبه با نیروهای بسیج طراحی شد.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به اجرایی شدن موضوع های متعددی در 2 سطح استادان و مبلغان، افزود: برای نخستین گام یکی از موضوع های مهم حجاب و عفاف بود که حدود 400 تن شامل 280 مبلغ و 120 استاد سال گذشته در دوره آموزشی در مشهد مقدس حضور پیدا کردند.
وی با بیان این که استمرار دوره آموزشی تربیت مبلغ، دی ماه سال جاری در مشهد خواهد بود، افزود: در پایان این دوره مطالب و محتوایی در قالب برنامه های مختلف و 10 عنوان کتاب آموزشی در اختیار طلبه ها قرار می گیرد و به مرور آزمون های آن برگزار می شود و در دوره های بعدی نیز شرکت می کنند.
اسکندری با بیان این که دوره بصیرت سیاسی ویژه استادان سال گذشته برگزار، و این دوره برای مبلغان طی روزهای 27 تا 29 شهریورماه جاری انجام شد، افزود: در این دوره مبحث حوزه انقلابی در زوایای مختلف و ارتباط آن با بحث بصیرت سیاسی تبیین شد.
وی جایگاه ولایت فقیه و تاثیر آن در هدایت و مدیریت کشور و تاثیری که در گسترش اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان اسلام و بین الملل دارد را از محورهای مهم این همایش ذکر کرد.
معاون حوزه های علمیه خواهران همچنین دشمن شناسی و اقدام هایی که دشمنان از گذشته تا به امروز در رابطه با انقلاب اسلامی و مستعمره قرار دادن کشورهای اسلامی داشتند را نیز از مباحث این همایش برشمرد و افزود: مهمترین مباحث این دوره جریان شناسی استعمار و استکبار بوده و این که انگلیسی ها از چه راه هایی برای هدایت نمودن کشورهای اسلامی به سمت منافع استعماری خود در عرصه های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی نفوذ پیدا می کنند.
اسکندری، معرفی جریان های فرهنگی که درصدد به انحراف کشاندن اهداف انقلاب هستند را نیز از مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی دانست و افزود: در این همایش نقش روحانیت و حوزه های علمیه در برابر دسیسه ها و ترفندهای استعمار و استکبار و همچنین جنگ نرم برای خواهران طلبه تبیین شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com