کد خبر ۴۶۶۱۸ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
تسنیم گزارش می‌دهد

رزمایش طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد

رزمایش بزرگ امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با حضور پرشور آحاد مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رزمایش بزرگ طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم شامگاه امشب با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین معرفت دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم و اقشار مختلف مردم در میدان آستانه حرم مطهر برگزار شد.

 در بخشی از این رزمایش بزرگ، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر اهمیت همکاری و تعامل بین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با نیروی انتظامی  اظهار داشت: یکی از ارکان مهم اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تعامل و همکاری با نیروی انتظامی است که امیدواریم این قبیل تعاملات  بیشتر شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین معرفت با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: بی‌تفاوت بودن در برابر گناه در منطق اسلام هیچ جایگاهی ندارد و علت بسیاری از بلایا و مشکلاتی که در بر سر جوامع اسلامی در طول تاریخ آمده حاصل فراموشی همین واجب الهی ست.

وی  با تأکید بر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از زیربنای تمام مسائل و احکام اسلامی است که با تأسی به این فریضه الهی اغلب مشکلات و معضلات جامعه از بین خواهد رفت بنابراین ادای این فریضه برای هر فرد مسلمان واجب است.

معرفت خاطرنشان کرد: اگر مردم به ادای این فریضه همت بگمارند بار بسیار بزرگی از دوش دادگستری و دادگاه‌های کشور کاسته می‌شود چراکه بسیاری از معضلات در مرحله نخست خود با تذکر مناسب و به‌جا قابل تعدیل است.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به حوادث تلخ تاریخ صدر اسلام تصریح کرد: علت روی کار آمدن دولت‌های ستم‌پیشه در طول تاریخ فراموشی این فریضه الهی بوده است بنابراین امروز نیز هیچ فردی که به احکام و منطق اسلام آشنای درستی داشته باشد در برابر این فریضه پربرکت الهی خدشه‌ای نمی‌تواند وارد سازد.

رژه نیروهای انتظامی استان قم در قالب راکبان موتورسیکلت و خودروهای نظامی از جمله برنامه‌های رزمایش بزرگ طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم بود.

همچنین حضور پررنگ و پرشور بانوان در جمع ستاد برپایی امربه‌معروف و نهی از منکر نیز شکوه خاصی به این مراسم داده بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی استان قم تجلیل به عمل آمد.

هفته‌ی آغازین ماه محرم‌الحرام به مناسبت شروع قیام سیدالشهدا(ع) برای اقامه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر، هفته‌ احیای امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com