کد خبر ۴۶۶۹۲ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۴
رئیس پلیس راهور قم:

برخورد جدی و بدون چشم پوشی پلیس با رانندگان متخلف سرویس مدارس

قم- ایرنا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، نیروهای راهور رانندگان متخلف سرویس مدارس با جدیت و بدون چشم پوشی برخورد خواهند کرد.

سرهنگ احمدپوربافرانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: حضور نیروهای راهور از روز شنبه اول مهرماه در خیابان های اصلی شهر و مجاورت مدارس به مدت یک ماه 2 برابر می شود.
وی اضافه کرد: افزایش نیروها با هدف برخورد با رانندگان متخلف و غیرمجاز سرویس مدارس، ایمن سازی و امنیت معابر برای رفت و آمد دانش آموزان و روان سازی ترافیک در سطح شهر صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در ماه های دیگر سال نیز حضور نیروهای راهور در برخی خیابان های پرتردد و همچنین مجاورت مدارس به صورت ضربتی ادامه خواهد داشت.
پوربافرانی گفت: رانندگان سرویس مدارس باید گواهینامه های پایه یک و 2 داشته باشند، دارای مجوز از پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی به همراه برچسب ویژه سرویس مدارس روی شیشه و برگه معاینه فنی و بیمه نامه به همراه داشته باشند.
وی افزود: رانندگان آقا باید متاهل و خانم ها نیز باید سرپرست خانوار باشند و برگه عدم سوء پیشینه و تایید صلاحیت از اداره اماکن به همراه داشته باشند.
وی تاکید کرد: ظرفیت خودروهای سواری برای سرویس دانش آموزان چهار مسافر و تاکسی های ون 9 مسافر است که در صورت تخطی از این تعداد، با رانندگان برخورد جدی می شود.
رئیس پلس راهور قم به خانواده ها توصیه کرد: برای جابجایی فرزندان خود از سرویس مدارس استفاده کنند، چون این خودروها علاوه بر بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مکمل دیگری نیز دارد که در صورت وقوع حادثه مثمر ثمر خواهد بود.
وی تصریح کرد: در صورتی که رانندگان سرویس مدارس تخلفات حادثه ساز داشته باشند، اعتیاد به مواد مخدر این افراد اثبات شود و یا باعث نارضایتی مسئولان آموزش و پرورش یا سازمان تاکسیرانی شوند، نسبت به تعلیق از کار این افراد اقدام می شود و یا صلاحیت آن ها از بین می رود.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی به تحصیل مشغول می شوند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com