کد خبر ۴۶۷۲۸ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۶
حجت‌الاسلام ماندگاری:

فرهنگ عاشورایی با ایستادن در مقابل ترامپ زنده می‌ماند

استاد حوزه علمیه قم گفت: رهبر انقلاب اسلامی مقابل ترامپ به‌عنوان یزید دوران و با آن سخنرانی و عربده‌کشی در سازمان ملل ایستاد و فریاد هیهات من الذله سر دادند و این نشان‌دهنده زنده‌بودن فرهنگ عاشورایی در رفتار رهبری و بین مردم ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی اظهار داشت: امروز دوست و دشمن به حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی اذعان دارند و تجاوزگری دولت وقت عراق به همه دنیا ثابت‌ شده است.

استاد حوزه علمیه قم با یادآوری رشادت‌های امام راحل در دوران انقلاب افزود: باید سخنران‌ها در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از رشادت‌های امام راحل و شهدا بگویند و باید بدانیم مقام معظم رهبری شهید زنده انقلاب و فرزند عاشورا است.

وی با تأکید بر الگوبرداری از رشادت امام حسین (ع) و مبارزه وی با طاغوت گفت: رهبر انقلاب اسلامی مقابل ترامپ به‌عنوان یزید دوران و با آن سخنرانی و عربده‌کشی در سازمان ملل ایستاد و فریاد هیهات من الذله سر دادند و این نشان‌دهنده زنده‌بودن فرهنگ عاشورایی در رفتار رهبری و بین مردم ایران است.

استاد حوزه و دانشگاه فرهنگ عاشورا را فرهنگ مقاومت خواند و تصریح کرد: باید در برابر طاغوت ایستاد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم شدن است و باید بدانیم اگر در برابر طاغوت‌های درونمان بایستیم می‌توانیم در برابر طاغوت‌های بیرونی نیز مقاومت کنیم.

وی حوزه مقاومت را مختص به سیاست نداست و خاطرنشان کرد: گستره حوزه مقاومت تنها به حوزه سیاست مربوط نمی‌شود و باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز واردشده و  اگر کسی اهل پایداری باشد، ارزش خودش را شناخته و ارزش او بالا می‌رود.

ماندگاری با اشاره به ابعاد جنگ در دنیای امروز افزود: دشمن جنگ را به تمام نقاط جهان کشانده و امروز شاهد مقاومت مردم کشورهای اسلامی همچون یمن و بحرین هستیم و چنانچه مردم این کشورها مقاومت کنند خداوند وعده نصرت داده و چنانچه تسلیم شوند ذلیل خواهند شد.

 استاد حوزه علمیه قم با بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید در مدارس و دانشگاه واحد درسی به‌عنوان مقاومت تدریس شود تا جوانان ما از ابتدا بافرهنگ مقاومت آشنا شوند،کشوری که 36 هزار شهید دانش‌آموز و 6 هزار شهید طلبه دارد نمونه بارز فرهنگ عاشورایی و پایداری است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com