کد خبر ۴۶۷۸۲ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴

اعزام 510 نفر مبلغ و مبلغه به روستاهای کردستان

گروه معارف: معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از اعزام 510 مبلغ و مبلغه اعزامی از قم و بومی استان به مناطق مختلف شهر و روستای استان خبر داد.
حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: فلسفه وجودی این نهاد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و به‌ویژه اعزام مبلغ به مناطق محروم است.

وی از اعزام 510 مبلغ و مبلغه اعزامی از قم و بومی استان به مناطق مختلف شهر و روستای استان خبر داد و افزود: این مبلغان به شهرها، روستاها، بخش‌ها، حسینیه‌ها، تکایا، هیأت‌های مذهبی و مساجد استان اعزام می‌شوند و کار تبلیغ در این ایام را بر عهده می‌گیرند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان آسیب‌های اجتماعی، وحدت و انسجام اسلامی، بحث‌های اخلاقی را از موضوعات مبلغان در این ایام است، بیان کرد: این تعداد مبلغان اعزامی بنا بر اعلام نیاز و پیش بینی‌های  برنامه‌ریزی شده است و به شهرستان‌های کامیاران، بیجار، قروه و سنندج اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت بسیار مهمی است که از این فرصت بهره‌برداری لازم را برای ارتقای فرهنگ اسلامی و خدمت به مردم به کار ببریم، اعلام کرد: در این ایام همایش «پرچمداران بصیرت» ویژه مداحان، روحانیان، واعظان و ... برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی رستمی عنوان کرد: گردهمایی بزرگ طلایه‌داران تبلیغ ویژه مبلغان زن و مرد و با موضوع بایدها و نبایدهای محرم‌الحرام در شهرستان‌های بیجار، قروه و کامیاران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» همزمان با اولین روز محرم در 9 شهرستان استان کردستان خبر داد و ادامه داد:  تجمیع عزاداران در شهرستان‌های بیجار، قروه و کامیاران یکی دیگر از برنامه‌های ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از اعزام مبلغان تخصصی خبر داد و اعلام کرد: این مبلغان تخصصی از قم اعزام و در هیأت‌های مذخبی محوری به اجرای سخنرانی می‌پردازند.

وی بیان کرد: برگزاری 100 گفتمان دینی در مدارس، فضاسازی شهر و تکایا و حسینیه هاريال ساماندهی بخش نذورات، توزیع نذورات بین خانواده‌های نیازمند، دستجات عزاداری، جلسات توجیهی برای هیأت‌های مذهبی، ساماندهی 610 نفر از مداحان برای مداحی در این ایام و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی ایام محرم است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com