کد خبر ۴۶۸۰۴ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۶
توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می‌شود؛

اعزام بیش از ۱۰ هزار مبلغ دینی در دهه اول ماه محرم

قم - مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار مبلغ در دهه اول محرم توسط این مرکز به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.

حجت الاسلام یحیی کمال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمت تسلیت ایام سوگواری محرم در رابطه با اعزام مبلغ دینی در این ماه اظهار داشت: در جهت اعزام مبلغ در ایام محرم، ثبت نام طلاب از بیستم شهریورماه در سامانه سمتا آغاز شد و با توجه به درخواست‌های نهادهای مختلف تبلیغی طلاب به مدت ۱۳ روز اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار مبلغ برای تبلیغ در ایام محرم اعزام شدند و امسال با توجه به درخواست‌های مکرر، بیش از این میزان اعزام می‌شوند. البته فعلا ۱۰ هزار نفر حکم اعزام گرفته‌اند اما این میزان رو به افزایش است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: بعد از بازگشت مبلغان و ارائه گزارش آمار دقیق اعزامی‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه این اعزام‌ها در قالب اعزام عمومی، گروه‌های تبلیغی و خواهران مبلغه می‌باشد،‌ گفت: مبلغان در کنار عزاداری‌های سنتی مباحثی که ناظر به آسیب‌های اجتماعی باشد را در منابر مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام کمال افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه می‌تواند مبلغان بیشتری نیز در صورت درخواست از نهادها اعزام کند و مشکلی در این زمینه ندارد.

وی تصریح کرد: مبلغان علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها در مدارس، زندان‌ها،‌ کمپ‌های ترک اعتیاد نیز حضور داشته و برنامه‌های مشاوره و تبلیغ چهره به چهره دارند.

طرح مباحثی که ناظر بر آسیب‌های اجتماعی است

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: رویکرد دفتر تبلیغات در اعزام مبلغان، موضوع محوری و مسئله محوری است. در کل مباحثی که ناظر بر آسیب‌های اجتماعی باشد مورد تأکید است.

گفتنی است، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رسالت خود، تعمیق باورهای دینی، گسترش آموزه‌های دینی، دفاع از ارزش‌های مکتب اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی، همه ساله در مناسبت‌های گوناگون از جمله ماه محرم مبلغانی را به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com