کد خبر ۴۶۸۳۵ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
آیت‌الله حسینی بوشهری:

آیت‌الله راستی کاشانی تا مدت‌ها محور مجموعه‌های انقلابی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله راستی کاشانی را محور مجموعه‌های انقلابی دانست و گفت: وی تا مدت‌ها محور مجموعه‌های انقلابی بود تا بتواند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم‌ حسینی بوشهری در مراسم ترحیم و گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسین راستی کاشانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به ویژگی‌های انسان کامل از منظر قرآن پرداخت و اظهار داشت: ویژگی‌هایی مانند علم، فقاهت، تقوا و تسلیم شدن در برابر خداوند از ویژگی‌های یک انسان کامل بوده که با توجه به آیات و روایات علم‌آموزی و عالم بودن از مهم‌ترین آن است.

وی اطاعت و عبادت خداوند را از روی علم و دانش خیر دنیا و آخرت دانست و افزود: انسان‌هایی که از علم و دانش برخوردار هستند از خیرات و برکات الهی برخوردار شده و پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید کسی که عالم را اکرام کند گویی رسول‌الله را اکرام کرده و کسی که رسول‌الله را اکرام می‌کند گویی خداوند را اکرام می‌کند.

عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم با اشاره به سخن امام صادق(ع) تصریح کرد: عالم در کنار علم باید عمل و اخلاص داشته باشد تا بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد زیرا طبق سخن امام صادق(ع) عالمان مرزبانان عقیده جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در مبارزه با نفوذ دشمنان در فکر و عقیده جوانان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه تربیت عالمانی با ویژگی‌های قرآنی را بر عهده دارد تا بتواند با بدعت‌ها مقابله کرده و جامعه در مقابل مشکلات احساس تنهایی نکند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با هشدار به علما نسبت به گسترش بدعت‌ها در جامعه گفت: علمای دین باید در برابر بدعت‌های دشمنان در دین ایستادگی و مقابله کنند و برای رضای خداوند هر کجا که لازم است از موقعیت خود در جهت تقویت جایگاهی دست‌بر دارند.

وی در ادامه با تجلیل از شخصیت برجسته آیت‌الله راستی کاشانی عنوان کرد: آیت‌الله راستی کاشانی یار روز‌های تنهایی و غربت امام راحل بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری عالمی جلیل‌القدر و مجاهد در راه اسلام بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با یادآوری رشادت‌ها و ایثار آیت‌الله راستی کاشانی خاطرنشان کرد: وی برای تقویت جایگاه امام در قبل از انقلاب و نشان دادن چهره برجسته علمی وی به همراه شاگردانش در درس امام شرکت کرده و تا زمانی که دعوت حق را لبیک گفت همواره در کنار امام و رهبری بوده و این از روحیه ایثار و اخلاق و تواضع وی بوده است‌.

وی آیت‌الله راستی کاشانی را محور مجموعه‌های انقلابی دانست و گفت: وی تا مدت‌ها محور مجموعه‌های انقلابی بود تا بتواند  این مجموعه‌ها را در مسیر مورد نظر امام حرکت دهد و سپس از طرف امام در شورای مدیریت آن دوره و بعد به‌عنوان رئیس شورای عالی حوزه برای تشکیلات حوزه انتخاب شد‌.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com