کد خبر ۴۶۹۲۲ انتشار : ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تأکید کرد؛

اشاعه مفاهیم فرهنگ شهروندی با استفاده از ظرفیت روحانیت

قم - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به نفوذ بالای روحانیت در بین مردم خواستار استفاده از این ظرفیت در اشاعه مفاهیم فرهنگ شهروندی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، سید عبدالله میرابراهیمی در جلسه‌ای که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مراکز حوزوی در استان قم گفت: اشاعه مفاهیم فرهنگ شهروندی با استفاده از ظرفیت روحانیت به دلیل نفوذی که در میان مردم دارند دارای اهمیت بسیاری است.

وی همچنین به برگزاری جلسه توجهیی ـ آموزشی ویژه مسئولان هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: با همکاری مناسب سازمان و اداره کل جلسه ویژه مسئولان هیئات برگزار شد و مطالبی در خصوص اهمیت جایگزینی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با ظروف یکبار مصرف گیاهی توسط کارشناسان مرکز بهداشت ارائه شد.

حجت الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز همکاری میان این دو نهاد را در راستای افزایش و ارتقای فرهنگ شهروندی مناسب خواند و گفت: کار هر دو نهاد به یکدیگر شباهت دارد، سازمان مدیریت پسماند برای حفظ نظافت شهر تلاش می‌کند و اداره کل تبلیغات نیز در راستای صیانت از فرهنگ برنامه‌ریزی می‌کند.

در پایان جلسه نیز تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد مذکور به امضا رسید که مواردی نظیر تشکیل تیم مشترک جهت تهیه محتوای آموزشی با موضوع نظافت و بهداشت شهری با منظر دینی، تهیه و تدوین کتب آموزشی در زمینه مدیریت پسماند با منظر دینی و استخراج آیات و روایات و احادیث شیعی در خصوص رعایت نظافت، پاگیزگی، عدم آلودگی و موضوعات مرتبط به منظور نشر در میان شهروندان ذیل از جمله موضوعاتی بود که در این تفاهم نامه مطرح شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com