کد خبر ۴۶۹۴۴ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۲
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

مدافعان حرم، نماد روشنی از بصیرت قرآنی هستند

گروه فعالیت‎های قرآنی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدافعان حرم را نمادی از بصیرت قرآنی در عصر حاضر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی دوشنبه شب در مراسم شب پنجم محرم در حسینیه شهدای قم گفت: ماجرای کربلا آیینه تمام نمای مسیر هدایت وولایت است؛ آنجا که حضور مردم و یا عدم حضور و یا سکوت آنها باعث رخ دادن اتفاقات شگرفی در تاریخ اسلام شد.

وی افزود: عبیدالله بن حر جعفی از جمله افرادی بود که امام شخصا از وی مطالبه کردند که در این قیام ایشان را همراهی کند ولی وی بیان کرد که از این قائله دوری خواهد گزید و به امام پیشنهاد کرد که اسب و شمشیرش را در اختیار امام می دهد که امام نیز فرمودند که نیازی به اسب و شمشیر او ندارد.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: مهم این است که امام به دنبال یار جنگی نبود بلکه ایشان به عبیدالله گفتند که من برای نجات تو از تو درخواست حضور در جنگ کردم نه اینکه به تو نیازی داشته باشم.

وی گفت: آخر وعاقبت عبیدالله بن حرجعفی نظیر همه کسانی است که امام و رهبرشان را در روزهای سخت تنها گذاشتند؛ عبیدالله نیز بالای سر امام حسین(ع) در کربلا بسیار گریست و از اینکه به یاری امام نشتافت اشعار واحسرتا می‎گفت؛ عبیدالله در آخر امر از ترس عقوبت عبیدالله بن زیاد که او را بابت عدم حضور در جنگ مواخذه کرد در حین فرار کوفه زخمی شد و توسط یک کشاورز که قصد مال او را کرده بود به شکل فجیعی کشته شد.

آشتیانی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم روی همین مساله یعنی بصیرت تکیه بسیاری کرده است و تعابیر جالبی را نیز مطرح کرده که از جمله آنها می‎توان به کور و بینا اشاره کرد؛ واژه کور در قرآن به همین معنی بی بصیرتی به کار رفته است یعنی کسانی که بصیرت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ندارد در واقع نابینای واقعی هستند زیرا توان تشخیص مسیر خود که همان مسیر ولایت است را ندارند.

وی گفت: ملت ما در جنگ تحمیلی از آزمون بصیرت، پیروز از میدان به درآمد و در سخت ترین شرایط امام خودرا تنها نگذاشت؛ جوانان ما در جبهه به مراتبی از بصیرت و ایمان و اعتقاد رسیده بودند که هضم این توان روحی برای هر کسی که می دانست این جوانان نه دانشگاه عرفان و الهیات رفته اند و نه در حوزه تحصیل کرده اند بسیار مشکل و باورنکردنی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: امروز نیز مدافعان حرم نماد بصیرت هستند؛ کسانی که از جان خود گذشتند تا مردم ایران و کشورهای اسلامی در خانه‎های خود امنیت داشته بانشد.وی گفت: ملتی که مکتب جهاد را فراموش کند ناگریز از تحمل تحقیر دیگران است و ملتی که خود، نخواهد به عزت برسد، ذلیل خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com