کد خبر ۴۶۹۴۵ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۴

استاد حوزه علمیه قم: شیوه عزاداری باید متناسب موازین شرعی باشد

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: شیوه عزاداری باید مطلوب نظر مردم و متناسب موازین شرعی باشد، برهنه شدن درمجالس عزا، نیاز به احتیاط شرعی دارد بویژه اگر در انظار نامحرم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین احمد عظیمی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد:استفاده جناحی و سیاسی از مجالس عزاداری،برهنه شدن، خواندن اشعار به سبک‌های مبتذل غربی و روزشمار استقبال از محرم و ... نه تنها هیچ ارتباط و سنخیتی با عزاداری امام حسین (ع) ندارد بلکه بیشتر انحراف می باشد.
وی ادامه داد: هرچند عزاداری یک رویکرد سیاسی به معنای ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار و دنبال ولایت بودن است ولی اینکه از آن برای جناح سیاسی خاصی استفاده کنیم، بدعت و انحراف در این اصل مهم دینی است.
وی ادامه داد: آمریکا و دشمنان دین باید از عزاداری های ما هراس داشته باشند و دوستان انقلاب نیز از آن احساس نزدیک کنند ولی استفاده های جناحی و اقدامات اختلاف انگیز انحراف است.
عظیمی با اشاره به اینکه تشکیل، پایداری و تداوم انقلاب اسلامی بر اساس نسخه عاشورا است، گفت: دشمنان برای به انحراف کشیدن مجالس عزاداری، اقدامات فراوانی به کار گرفته اند.
وی ادامه داد: ما باید فرهنگ اصیل عاشورا را حفظ و از آن حراست و عاشورا را با نسخه اصلی استفاده کنیم، نسخه اصلی عاشورا همان است که در لسان رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مطرح می شود.
وی با بیان اینکه ما باید عاشورا را به روزرسانی کنیم، گفت: وقتی فرهنگ مقابله خون با شمشیر به روزرسانی شود جلوخیلی از انحراف ها را می گیرد.
وی گفت: مبلغان و مداحان در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش دارند، با توجه به اینکه عاشورا از زبان ذاکر و مبلغ دینی خوانده می باشد، خود این دو قشر نباید دچار عوام زدگی شوند، بلکه عاشورا را آنگونه که هست باید بگویند نه آن طور که مردم می خواهند.
عظیمی گفت: مبلغان و مداحان باید سطح اطلاعات خود را نسبت به مسائل دینی و عاشورا بالا ببرند، متاسفانه گاهی برخی مطالب سطحی و تکراری به کار می برند که نسل جوان و فهیم امروز ما انتظار دیگری از آنها دارد، ما باید وارد لایه های عمیق عاشورا شویم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com