کد خبر ۴۶۹۴۷ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
جلسه شورای شهر قم؛

بررسی ساماندهی دفن اموات و حفظ حریم قطعه شهدای مدافع حرم در قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم در هفتمین جلسه رسمی این شورا، مباحث مختلفی از جمله ساماندهی دفن اموات در بقاع متبرکه، حفظ حریم قطعه شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)، صدور مجوز تجاری موقت در منطقه پردیسان و مجوز ساخت پارکینگ عمومی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه که عصر دوشنبه در سالن جلسات شورای شهر قم برگزار شد، با اشاره به این که قطعه شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در گلزار شهدای قم باید حریم داشته باشد گفت: قطعه 22 گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برای شهدای مدافع حرم اختصاص یافته است و در کنار آن غیر شهدا نیز دفع می شوند.
حسن بختیاری ادامه داد: جایگاه شهدای مدافع حرم باید حفظ شود و با تعیین حریم آن، از دفن سایر اموات در این قطعه جلوگیری شود تا بتوان آرامش را برای خانواده های شهدا ایجاد کرد.

** در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید محمد آتش زر از اعضای شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که آرامستان دارالسلام در منطقه جمکران باید به سرعت تکمیل شود گفت: در صورتی که امکانات وجود داشته باشد 80 درصد دفن اموات قم به این منطقه انتقال پیدا می کنند.
وی ادامه داد: بر اثر امکاناتی که فراهم شده، مردم گرایش به دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه(س) دارند و در حال حاضر شاهد دفن بسیاری از اموات در این منطقه هستیم.
وی همچنین به مجوز صدور تجاری موقت در منطقه پردیسان قم اشاره کرد و گفت: حق مسلم مردم پردیسان است تا از حق تجاری در این منطقه استفاده کنند چراکه با کمبود مراکز تجاری در این منطقه مواجه هستیم.

**محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به این که تبدیل بقاع امامزادگان به آرامستان ها مشکلات ترافیکی و زیستی را به وجود آورده است گفت: تعدادی از بقاع امامزادگان نسبت به دفن اموات تعیین تکلیف و تعدادی توسط اداره کل اوقاف قم ساماندهی شده است.
وی افزود: مردم به لحاظ فرهنگی اقبال به دفن اموات در این امامزادگان دارند که باید در این زمینه، فکری صورت گیرد.
وی با بیان این که باید از بقاع امامزادگان حاشیه های شهر برای دفن اموات استفاده شود گفت: با ایجاد امکانات باید بسترهای لازم برای انجام این کار را مهیا کنیم، چراکه مشکلات ترافیکی نیز کاهش می یابد.
محرری گفت: طرح ساماندهی آرامستان وادی السلام در قم باید تکمیل شود.

**زین العابدین قراچورلو از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که خدمات رسانی در پردیسان باید افزایش پیدا کند گفت: باید دسترسی خدمات را برای مردم آسان کنیم.
وی افزود: سرانه نیاز مردم به مراکز تجاری باید مورد توجه قرار گیرد و جلسه هایی در این خصوص با دستگاه های مربوطه خدمت رسان برگزار کنیم تا مباحث به صورت ریشه ای مورد توجه قرار گرفته و مشکلات حل شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
در این جلسه اخذ مجوز تجاری موقت در منطقه پردیسان و اعمال ماده 9 خرید و تملک اراضی برای اجرای طرح پارکینگ عمومی در خیابان شهید فاطمی مورد تصویب قرار گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com