کد خبر ۴۶۹۶۳ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
عضو شورای شهر قم مطرح کرد

کمک 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی شهرداری قم به سازمان فرهنگی ورزشی

عضو شورای شهر قم گفت: 4 میلیارد و 200 میلیون تومان مجموع کمک‌های شهرداری قم به سازمان فرهنگی ورزشی بوده که از این‌ بین یک میلیارد و 600 میلیارد تومان به‌صورت غیرنقدی و 2 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز به‌صورت نقدی به این سازمان تزریق‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اخوان در هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: تقارن این ماه عزیز با هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر و تطبیق ارزش‌ها و آرمان‌های عاشورا با 8 سال دفاع مقدس ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تفریغ بودجه سال 95 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: یکی از لوایح و طرح‌هایی که در هفته اخیر مورد بحث کمیسیون  برنامه‌وبودجه شورا بود تفریغ بودجه سال 95 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بود که به جمع‌بندی‌های لازم رسید.

عضو شورای اسلامی شهر قم با مورد توجه قرار دادن تفریغ بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: 4 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه وصولی این سازمان بوده که در اصلاحیه به 4 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش پیداکرده که در نهایت موفقیت و وصولی 96 درصدی را نشان می‌دهد.

اخوان با اشاره به درآمدهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در سال 95 تصریح کرد: 2 میلیارد و 385 میلیون تومان مجموع درآمد این سازمان بوده که بیش از 2 میلیارد تومان آن از طریق مازاد بر درآمد تأمین‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: درآمدهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری عمدتاً از طریق ارائه خدمات ورزشی و اجاره اماکن ورزشی در تملک ایجاد می‌شود و مابقی درآمدهای این سازمان از طریق کمک‌های مستقیم شهرداری به آن تأمین می‌شود که مسئله خوشایندی نمی‌تواند باشد.

وی با انتقاد از کمک‌های غیر نقدی شهرداری به سازمان‌های تابعه خود ابراز کرد: کمک‌های غیر نقدی به سازمان‌های تابعه مشکلات بعدی را به وجود می‌آورد و در برخی موارد سازمان‌ها مجبور می‌شوند تملکات و دارایی‌های خود را تا 30 درصد پایین از قیمت واقعی خود واگذار کنند که مسئله قابل‌توجهی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امیدواریم کمک‌های شهرداری به سازمان‌ها تابعه به‌صورت غیر نقدی صورت نگیرد تا شاهد برخی مشکلاتی که امروز مشاهده می‌شود در آینده نباشیم.

اخوان عنوان کرد: بودجه مصوب سازمان‌ها در نگاه اول ممکن است با واقعیت فاصله داشته و انتظارات اجرایی شدن را غیرقابل تحقق نشان دهد بنابراین نیاز به اصلاحیه در بودجه مصوب سازمان‌ها بسیار ضروری است چراکه تقریباً بودجه اصلاحیه سازمان بسیار نزدیک به وصولی قطعی سازمان‌هاست.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: 4 میلیارد و 200 میلیون تومان مجموع کمک‌های شهرداری قم به سازمان فرهنگی ورزشی بوده که از این‌ بین یک میلیارد و 600 میلیارد تومان به‌صورت غیر نقدی و 2 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز به‌صورت نقدی به این سازمان تزریق‌شده که امیدواریم در آینده این سازمان با اندیشیده شدن تمهیدات لازم بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های خود را به دست بیاورد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com